180Grader.dk har skiftet system!
180Grader.dk har skiftet system!
180Grader.dk har skiftet system!
Lørdag den 26. maj 2012
     180 web
 
Kompetenceskatten
 
"Ronnie, wir danken dir!"
 
Sådan skal det borgerlige København se ud i år 2020
 
Orwells nyttige gøglere
 
Utopien om den europæiske identitet
 
Frihandel er den bedste del af den nordiske model
 
Muren i vores hoveder
 
Kvindens plads er en privat sag
 
Da realiteterne indhentede drivhus- og Connie-effekten
 
Frihed uden ansvar
 
To års dansk rygelov: Nul sundhedsgevinst
 
Underklassen er ikke syg - den er bare anderledes
 
Klimafarcen
 
Autonome biskopper
 
Om penge
 
 
14. apr 2008 kl 22:30 Print   Send artikel

Det islamiske netværkssamfund

Dagens klumme: Mikael Jalving skriver om politisk islam, hvis netværk af folk og ideer opererer lige for næsen af os, uden at ret mange ser det.
 
Det er forbandet med de navne. De er svære at læse, udtale, endsige huske, men der er ingen vej uden om, hvis vi vil vide, hvem vi er oppe imod i tiden, der kommer. Vi er pinedød tvunget til at kende dem én for én og alle til hobe. For de er fjender. Fjender. Fjender. Hassan al-Banna, Sayyid Qutb, Yusuf al-Qaradawi, Hassan al-Turabi, Yussuf Nada, Hamza Yusuf, Ahmed Jaballah, Farid Abdelkrim, Hassan Iquioussen, Tariq Suweidan, Amr Khaled, Tariq Ramadan - for blot at nævne et dusin.

Det er fandens til navne. Men lær dem, gerne udenad og i søvne, ligesom du i sin tid lærte at sige og stave til Vladimir Lenin, Leo Trotskij, Joseph Goebbels, Giovanni Gentile, Benito Mussolini, Charles Maurras, Fidel Castro, Leonid Bresjnev - eller andre af det forrige århundredes intellektuelle og politiske galninge.

De er derude, men opererer - modsat hvad mange af kommunismens, nazismens og fascismens for længst afdøde ikoner gjorde - i det skjulte og ved hjælp af det, George Orwell kaldte for "double-speak". Shiamuslimer har endda et ord for det: taqiyya, kunsten at lyve om sine motiver.

Hvad du ser og hører er Hitzb ut-Tahrir, og Villy Søvndal der hidser sig op, men hvad du ikke ser og ikke hører, er de dunkle og vidt forgrenede mekanismer bag tilsyneladende moderate grupper som f.eks. Islamisk Trossamfund, hvis reelle, undergravende hensigter med parallelsamfund og siden sharia, offentligheden fik et smugkig på takket være en modig fransk tv-dokumentar for et par år siden.

Det er om en bestemt gruppe af disse panarabiske, islamiske revolutionære, hvem de europæiske befolkninger af lutter barmhjertighed har været så letsindige at lukke indenfor, mens den politiske elite fejlagtigt troede, at demokratiet ville læge alle sår, at forfatter og journalist Helle Merete Brix i dag, tirsdag, udgiver en stærkt oplysende og skræmmende bog, som nok skal skabe furore.

"Mod mørket" hedder den, med undertitlen "Det Muslimske Broderskab i Europa" (Forlaget Lysias), og det er lutter mørkemænd, hun beskriver i sin personlige og journalistiske gennemgang, der retter et længe savnet, kritisk lys mod én - muligvis den værste - af de islamiske organisationer, der gennem de seneste 30 år og i kraft af saudiske milliardbeløb har skabt sig magtbastioner i Europa for at komme den vestlige levevis til livs - hvis de kan slippe af sted med det.

Og det kan de måske, måske ikke. Det afhænger først og fremmest af, hvorvidt Vesten formår at dæmme op for den politiske islamisering i tide. Hertil kræves i første omgang oplysning à la den, Helle Merete Brix her lægger frem, med vægt på franske forhold og det uformelle netværk mellem Det Muslimske Broderskab - grundlagt helt tilbage i 1928 samtidig med de andre totalitære samfundssystemer - og en lang række andre såkaldte "moderate organisationer", såsom Unionen af Frankrigs Islamiske Organisationer, Det Europæiske Råd for Fatwa og Forskning, Tablieg-bevægelsen samt direkte militante grupper som f.eks. Hamas i Mellemøsten.
En lignende analyse kunne laves på de danske, britiske, hollandske, tyske, spanske eller italienske forhold med fokus på det islamiske netværkssamfund.

Bogen flytter med andre ord fokus væk fra de spektakulære terrorhandlinger, som alle frygter, og hen på den rolle, som politisk islam spiller i dagens Europa, herunder i EU, blandt mainstreampolitikere, mainstreammedier, menneskerettighedsorganisationer, dialoggrupper og græsrødder. Denne islamisering fra neden er nemlig meget mere farlig på længere sigt, konkluderer flere af bogens talrige kilder, fordi den i ly af modeord som anti-racisme, kulturel identitet, rettigheder, minoriteter, multikultur, islamofobi, religiøse følelser, stolthed, værdighed - og forstærket af den demografiske udvikling - skridt for skridt svækker de vestlige friheds- og lighedsidealer og gøder jorden for en glidende accept af særlovgivning og specielle hensyn i forhold til den dobbelte politisk-religiøse dagsorden, som islam udgør.

"Mod mørket" er en sjælden øjenåbner, let fortalt, men med dystre perspektiver. Den er skrevet til vores børn, vi andre gamle røvhuller skal formentlig nok klare os, men rummer stof til eftertanke for alle, ikke mindst retskafne, borgerlige mennesker, som hidtil har ment, at det ikke var deres sag, om folk troede på det ene, det andet eller slet ingenting. Beskeden til dem er, at islam ikke blot er en religion, men en samfundsutopi med fatale konsekvenser for fred, frihed og velstand, og at man sagtens kan være liberalist og samtidig mene, at vores kultur er værd at forsvare. I modsat fald kan man ligeså godt bo på månen.

Mikael Jalving er historiker og forfatter til flere bøger, senest "Magt og ret - Et opgør med godheden". Han driver til daglig skribent- og foredragsvirksomheden Ord der Virker

reklame2.gif

Klik her og bestil Helle Merete Brix' bog "Mod mørket - Det Muslimske Broderskab i Europa" hos Saxo.com for 238,- kroner
AddThis Feed Button Tilbage til forsiden
 
 

Kommentarer

14. apr 22:50 af Bo Nake
Tankevækkende. Men slutningen er uklar. Vores civilisation er bestemt værd at forsvare og først fremmest demokrati og de traditionelle borgerlige rettigheder. Men hvad er det for en kultur, der tænkes på? Det er vel ikke de tomme symboler og erindringsrester, som borgerlige gernne vil udlægge som vores identitet. Indtil den uklarhed er ryddet af vejen, er det svært at tænke og at handle konkret.
 
14. apr 23:29 af Jon Herstad
Jeg vidste ikke, at 180grader var blevet reklamesøjle for Lars Hedegaards og Helle Merete Brixs ynkelige og evindelige flugt fra deres (om muligt) endnu mere ynkelige fortid ? håber sku i får nogle procenter af salget?
 
14. apr 23:36 af Morten Knudsen
Uuhhhuubuuhuuuhhhuhhh-uh-uh-uh. Surt at min nattesøvn nu er ødelagt her efter at have læst denne klumme sent på aftenen. Nu vil jeg lægge mig op under min dyne med en kniv i hånden, være vågen hele natten og klar til at forsvare mig mod muslimer, der i ly af mørket vil komme og indføre sharia og frarøve mig mine borgerlige rettigheder.

Kære Mikael. Jeg er præcis lige så bange for dine muslimer, som jeg er for Johny i Greve eller de autonome på Nørrebro. Alle tre kategorier anser jeg som narrøve, der ovenikøbet nogle gange har held til at tiltuske sig nogen af mine penge gennem statslige tilskud.

Men min nattesøvn kan hverken du eller dine farlige muslimer tage fra mig.
 
14. apr 23:47 af iSSlam - The religion og peace
Ignoranter ... Jeres piber skal nok få en anden lyd -når julemanden bliver taget til fange af Muhammeds lejesvende. Men man savner jo ikke noget før det er helt pist væk ....
 
14. apr 23:50 af Morten Knudsen, Virum
Ups, jeg glemt at spørge dig om en ting Mikael.

Hvad synes du selv, vi skal gøre ved denne overvældende og farlige muslimske trussel. Vi må vel hellere få gang i noget forebyggende internering af potentielle farlige elementer herunder alle danske statsborgere med muslimsk baggrund?

Du vil sikkert kunne finde støtte blandt nogle af de anonyme skribenter af nationalsocialistisk observans, der hyppigt frekventerer disse debatsider.
 
15. apr 00:48 af Hugin
Klummeskribenten har ikke fået timet sin klumme godt nok; liberalister - sådan lidt generaliserende udtrykt - abonnerer fortsat på den opfattelse at politik maskeret som religion er noget man trygt kan ignorere uanset hvordan det manifesterer sig.

Prøv igen om 5 år hr. Jalving.....så vil publikum her være væsentlig mere lydhør.
 
15. apr 06:29 af Kåre
I Europa vil der blive store problemer med islamofacistiske organisationer og individer.

Jeg tror ikke problemerne bliver store i DK.

Iøvrigt er grunden til at disse typer er i Danmark, at de er blevet torteret i deres hjemland, og derfor ifølge diverse konventioner har lov til at komme til et land som har underskrevet disse konventioner.

Hvis udviklingen fortsætter er det måske en ide

1) udtræde af disse konventioner

eller

2) ændre i konventionerne så den slags typer ikke kan komme ind
 
15. apr 07:29 af Jens Hansen
@Morten Knudsen:
Når du ruller dig ud med dine skarpe intelligente observationer om anonyme skribenter af nationalsocialistisk observans så er niveauet ligesom lagt og så frister det ikke ligefrem til yderligere reflektioner over emnet!

Men Jalving har fuldstændig ret, lad os få disse netværk frem i lyset, deres strategi, deres finansiering, deres metoder og lad os forsøge at stille de politikere til ansvar som forsøger at ignorere problemet.

Og for folk af liberal observans må det være ekstremt ydmygende at blive besejret for sine egne penge. At blive udryddet af en totalitær og brutal ideologi der har forklædt sig som religion og som næres af de penge som vi betaler for olie fra mellemøsten.

Problemet for politikere og intellektuelle synes at være at det er pinligt for dem at almindelige mennesker har fattet dette længe før de selv har!

Nu sætter endnu en bog så fokus på problemet, der har været flere som har advaret os før den , se f. eks. her:
http://www.berlingske.dk/article/20051118/kultur/111180839/
 
15. apr 08:04 af Jens Hansen

@Morten Knudsen:

Er dine evindelige referencer til nazismen i øvrigt ikke en boomerang:
http://www.tellthechildrenthetruth.com/gallery/index.htm

 
15. apr 08:11 af Poul Erik Andersen

Fremragende klumme, og en iøvrigt også lige så fremragende bog. Helle Brix' bog "Mod mørket - Det Muslimske Broderskab i Europa" kan varmt anbefales som en nødvendig og desuden let læselig dokumentar om de formørkede kræfter, der langtsom og snigende er ved at underminere vore frie og oplyste vesteuropæiske samfund.

Jeg har kun én indvending mod klummen, nemlig at Mikael Jalvig bruger udtrykket "politisk islam". Det er lettere vildledende og fjerner focus, for islam er i bund og grund udelukkende en politisk bevægelse. Koranen er i lighed med "Das Kapital" et politisk manifest tilsat en forvirret og ubehjælpsom blanding af jødedom og kristendom.

Poul Erik Andersen

PS: i realtion til klummen kan internettidsskriftet SHAPPO varmt anbefales. Her findes en lang række rigtigt gode artikler om netop klummens emne.

 
15. apr 08:52 af Lars Engelbrektsen
Vi har brug for intellektuelle, der kan afkode de rabiates sprogbrug. Som kan gennemskue deres motiver og dermed også det kedelige og uærlige fænomen: At tale med to tunger. Desværre bliver det ikke med hjælp fra de venstreintellektuelle i Danmark, hvor få de end måtte være. Det bliver en opgave for de højreintellektuelle. En forpligtelse. Det forpligter at vide. Der påhviler Mikael Jalving en opgave her. Så fortsæt din kamp, som også er vores. Alle der bekender sig til retsstat, menneskerettigheder, friheder og liberalt demokrati. I forhold til disse idealer er et parallelt samfund, med eget retssystem ikke muligt.


 
15. apr 09:37 af Vores Fjender
Michael Jalving, Lars Hedegaard, Cartsen Juste, Niels Lunde m.fl... + al småborgerligheden

Selv om man for ondt i ørene af disse svært tilgængelige, svært udtalelige navne bliver vi død og pine nødt til at genkende vores fjender.


Kunne de forpligtede højreintellektuelle ikke bare ta´ til med facebook-soldaterne til afghanistan og gøre lidt nytte både i levende og død tilstand.
 
15. apr 09:41 af Leif Knudsen
Ser Jon Herstad ikke TV, læser Jon Herstad ikke aviser.

Ser han ikke regimet i Iran, et rædselsregime med minutiøs personlig undertrykkelse, ondskab, tortur og myrderier, som gør nazisterne til bøvlende amatører.

Den Iranske befolkning er historisk set ikke-religiøst (i skarp kontrast til den Irakiske befolkning). Magtovertagelsen fra de religiøse islamiske galninge i Iran er ligeså unaturlig, som hvis den var foregået i Danmark.

Du fatter ganske enkelt ikke, hvilket system og hvilke ekstremt motiverede mennesker vi er oppe mod indenfor islam.

Venstrefløjen ynder at lulle sig selv i søvn, mens de messer "det-er-kun-nogle-få-som-er-tossede-langt-de-fleste-er-lige-som- os". Det er idioti. Islam er i sin grundsubstans noget helt andet end grødbønderne i vesten kan forestille sig. Overalt i den muslimske verden ser vi dagligt tusinder i gaderne med fråde om munden og galskaben lysende ud af øjnene, råbe på vores død. VORES DØD. Tror Jon Herstad at det bare er for sjov, at de i virkeligheden ikke mener det, at vi bare skal sætte os ned over en øl og så går det jo nok alt sammen. Hvor dum kan man være?

3. verdenskrig er så småt igang ... og det er på tide. Jo senere den frie verden inddæmmer islam, jo mere smertefuld bliver kampen mod den 3. bølge. (Nazismen var 1. bølge, kommunismen 2. bølge ... denne 3. bliver slem og lang!)
 
15. apr 10:21 af Jesper F.
Jon Herstad;
"ynkelige og evindelige flugt fra deres (om muligt) endnu mere ynkelige fortid ?"

Wuav. Din argumentation er så imponerende. Smukt at du forholder dig til sagen, og ikke begynder på personangreb.

Morten Knudsen;
"Jeg er præcis lige så bange for dine muslimer, som jeg er for Johny i Greve eller de autonome på Nørrebro. Alle tre kategorier anser jeg som narrøve, der ovenikøbet nogle gange har held til at tiltuske sig nogen af mine penge gennem statslige tilskud."
Det er da fint at du sover trygt. Men det er jo ikke noget sønderligt stærkt argument for at der ikke er problemer. Du kan/tør overhovedet ikke forholde dig til de problemer som klummen indeholder.


Mn kan mene meget om denne klumme. Men det mest tankevækkende er jo, at ingen herinde imødegår klummen med argumenter og dokumentation. Det eneste modstanden består af er følelsesudbrud, hån og islamofobi-anklager. Det er da en ynk at overvære...
 
15. apr 10:28 af Charlotte
Begrebet islamofobi eksisterer ikke. Det betyder ubegrundet frygt for islam. Men at frygte islam er sandelig ikke ubegrundet. Det er der i allerhøjeste grad grund til at gøre.
 
15. apr 11:46 af Svend P
En talemåde inden for politik siger, at problemer kun erkendes når det er for sent at gøre noget ved dem. Jeg håber godt nok ikke det er tilfældet her, men frygter seriøst en regulær borgerkrig om 30 år.
 
15. apr 12:07 af Olsen
"Ramadan's budskab er yderst farligt for den Vestlige verden som plages af Islamisk radikalisme. Ramadan prædiker det bløde behagelige budskab at Islam ikke truer, at Islam kan tilpasse sig til det moderne liv og til Vesten. Han gør dette på en karismatisk måde kombineret med intellektuel tale med en charmerende fransk accent og på en overmåde smart facon. For det britiske establishment er billedet han maler, åh så lokkende positivt, langt væk fra det islamiske mareridt. Det har gjort ham 'rockstjerne' i antiterrorisme kredse.

En nærmere undersøgelse af, hvad han egentlig siger - eller måske mere vigtigt, ikke siger - afslører, at den talentfulde Ramadan er en Islamisk ulv i moderne fåreklæder. I den Islamiske verden siger han et; til det godtroende publikum i Vesten noget helt andet, noget åleglat, tilsløret, manipulerende og uvederhæftigt."
Ovenstående fra en artikel af Melanie Philipps en af Englands skarpeste penne. Her tegner hun et tydeligt portræt af de, der i deres 'kristne overbærenhed' altid kun ser det positive, men som derved benyttes som 5. kolonner til andres langt mere modbydelige dagsorden, som Jalving så flot beskriver.
http://synopsis-olsen.blogspot.com/2008/03/islamisk-mester-i-at -tale-med-to-tunger.html
 
15. apr 12:19 af Ordkløver
Charlotte skriver: "Begrebet islamofobi eksisterer ikke. Det betyder ubegrundet frygt for islam."

Slår man ordet "fobi" op oversættes det til "angst, frygt, skræk". Ordet "ubegrundet" forekommer ikke.
At være -fob, betyder, at man skyr noget, omvendt betyder -fil, at man er ven med eller elsker noget.
 
15. apr 12:25 af Svend P
I flg. Wikipedia: "Fobi er en psykisk sygdom, der betegner en sygelig frygt eller afsky for noget"

Så jeg vil da bestemt mene Charlotte har ret her, hvis man er enig i, at det er rationelt at frygte islamismen i stil med at frygte nazismen.
 
15. apr 13:34 af Jon Herstad
@ Leif Knudsen

Jo da, jeg ser Tv og læser aviser! Men derfor behøver man ikke abonnerer på konspirationsteorier af alverdens slags.

Hvor er det lige jeg gør mig til talsmand for Mullahernes og Ahmadinejad vanvittige regime? Ingen steder, naturligvis, men når man kritiserer konspirationstosserne er det måske det samme?

Det jeg ikke fatter er konspirationsteoretikere, period! Jeg er ikke uenig i, at vi står i er midt i en kamp mod Islamofascisme, jeg anerkender bare ikke idéen om at Islam som sådan er problemet (alene).

Da jeg ikke tilhører venstrefløjen, må du tage alt deres fjolleri og naivitet med dem, jeg svarer ikke for andre!

@ Jesper F

Jo tak, syntes også mit polemiske svar var sjovt! Men min pointe var sådan set bare, at det virke meget ejendommeligt at 180grader linker til hvor man kan købe en bog bare fordi den bliver omtalt i en klumme! Hvorfor jeg også skriver, at jeg håber de får lidt procenter af evt. salg via linket, hvorved det hele bliver lidt mere logisk?

At min kommentar skulle være følelsesudbrud, hån eller Islamofobi-anklager er jo til at lukke op og skide i! Man skal da være lidt af en protestantisk knudemand hvis det skal betegnes som et følelsesudbrud. At betegne det som hån, ja det kan da kun være muslimer (og andre religiøse tosser) der går i MEGET små sko, der kan komme til en sådan latterlig konklusion, og så altså dig! Islamofobi-anklager, tør øjnene og accepter at vi ikke alle er enige men, at vi ikke derfor nødvendigvis stempler dig som det ene og det andet!
 
15. apr 13:38 af Dorte
Hvor er jeg glad for at der efterhånden er flere og flere i diverse medier, der tør at tale om det islamistiske mørke der langsomt sænker sig over EU og Danmark. Senest har vi set at Folketingets Præcidium endda nu har besluttet at islamisk symbol på Folketingets talerstol nu tillades i en ellers verdslig sammenhæng og i danske retssale må det islamiske symbol nu sidde på kvindelige dommere. Utroligt og skræmmende. Der er i den grad grund til at sige fra og det gør som sagt heldigvis flere og flere. Jeg velkommer Helle Merete Brix' bog og Michael Jalvings klummer om samme problematik. Som kvinde er jeg meget, meget glad for at der også er mænd der tager afstand fra den stigende religiøse forskelsbehandling af kvinder.
 
15. apr 13:59 af Charlotte
Vedr. islamofobi: En sygelig frygt for noget er en UBEGRUNDET frygt for noget. Det er derfor, at den er sygelig.

Det er ikke sygeligt at frygte islam - eller havet, for dens sags skyld. Kun tåber frygter ikke havet - og islam.
 
15. apr 15:08 af Børge
Ja, man erindrer salig Mogens Glistrup: Det er myligt at myhammedanerere er meget flinke mennesker, men de skal være nede i Myhammedanien, de skal ikke være her!!
 
15. apr 15:17 af Mikkel Kruse
Jens Hansen:

"Og for folk af liberal observans må det være ekstremt ydmygende at blive besejret for sine egne penge. At blive udryddet af en totalitær og brutal ideologi der har forklædt sig som religion og som næres af de penge som vi betaler for olie fra mellemøsten."

Hvorfor kun "folk af liberal observans"? DF-vælgerne har måske biler, der kører på tryllestøv?
 
15. apr 15:44 af Johan
Hvad er det næste som skal "frem i lyset"?
Frimurerne?

Islamofobien er ved at ligne konspirationsteorier.
 
15. apr 15:48 af Carl
@Johan

Der er to hovedgrupper af konspirationsteorier vedr. 11. september. Dem der mener, at CIA stod bag, og dem der mener, at Mossad stod bag. Hvilken fløj tilhører du?
 
15. apr 15:50 af Pascal Magnussen
Situationen minder i dag meget om 30erne, hvor store dele af pressen og befolkningen både herhjemme men også bl. i England slet ikke kunne se, at nazismen udgjorde nogen fare.
 
15. apr 16:00 af Leif Knudsen
@Jon Herstad
Jeg synes det er en hån mod de mennesker, som dagligt mishandles, tortureres og myrdes i de islamiske lande at kalde det for "konspirationsteorier".

Ved du overhovedet hvad en konspirationsteori er, eller er det bare et skældsord du bruger i flæng?

Jeg må gentage: Ser Jon Herstad ikke TV, læser Jon Herstad ikke aviser? Og min kommentar gælder alle dem, der lukker øjnene for andres lidelser og den fare, som et totalitært system på march udgør for de vestlige samfund.

Nazismen og kommunismen var måske også "konspirationsteoprier"?
 
15. apr 16:06 af Leif Knudsen
Hov-hov, Carl! Vi er mange der mener at Elvis stod bag 9-11 og at han også i virkeligheden var indeni Dolph.
 
15. apr 16:20 af Carl
Gad vide om Jon Herstad og Johan også mener, at Holocaust blot er en konspirationsteori?
 
15. apr 17:03 af Leif Knudsen
Virkelighedserkendelse er en yderst svær disciplin for det menneskelige sind. Det man ønsker at tro, står som en barriere for at opfatte den fysiske virkelighed.

Den fysiske virkelighed i fremtiden tilhører ... ja hvem? De rige? De intelligente? De flittige? De fattige (for dem er der flest af)?

Nej - de motiverede!

Historien har vist, at blandt alle faktorer er motivation den vægtigste. Hvem er de motiverede i verden idag?
 
15. apr 18:44 af Peter B
De "liberale" drengerøve tror åbenbart at det hele bare er "for sjov", sådan lidt studentikos spilfægtning, ikke noget at bekymre sig over.
I kan da så glæde jer over at der er mindst et par folketingsmedlemmer på "borgerlig" side der varetager jeres verdenssyn,med Karsten Lauritsen og Støjberg som de nok ypperste af slagsen.
 
15. apr 18:47 af Poul Erik Andersen
@ Leif Knudsen:

Det indlysende svar på dit spørgsmål: muslimerne. Desværre lader det til, at en blanding af strudsementalitet og uvidenhed med få undtagelser i dag er et fremherskende træk på disse sider.

Med venlig hilsen,
Poul Erik Andersen
 
15. apr 19:45 af RasmusE
Til Ordkløver, der kloger sig over ordet islamofobi:

"Slår man ordet "fobi" op oversættes det til "angst, frygt, skræk". Ordet "ubegrundet" forekommer ikke."

Næh, det er såmænd rigtig nok. Men sentensen "sygelig angst for bestemte ting" gør, og det er vel egentlig værre :-)
 
15. apr 23:35 af Ordkløver
Jeg kloger mig videre: mig bekendt betyder fobi alene at man er angst for eller frygter noget. Man kan have fobi for alverdens ting. Det var bare det, der var min pointe.
 
16. apr 06:21 af Poul Nielsen
Prøv lige at besøge www.fornyelsespartiet.dk
og se under overskriften HÆREN ISLAM. Jeg skal på ingen måde bestemme,hvordan du bruger din hjerne,for at finde og akceptere virkeligheden.God fornøjelse med det.
 
16. apr 12:50 af Fandens Oldemoder

Situationen i Danmark (og resten af Europa) minder mig en del om 1930'erne, hvor nazisisterne (SA: Sturmabteilung) dyrkede de voldelige overfald, mens de moderate nazier (uden -sister) jo kun så på og ikke protesterede mod den vold som blev udøvet i deres tros navn.

Der er jo tale om en duel mellem ord og Kalashnikov - vi taler, skriver eller tegner; det andet hold lægger ikke bånd på sig, men futter en ambassade eller to af, brænder et antal kirker, mens de skyder vildt omkring sig, og myrder filminstruktører og truer forfattere, tegnere og andre kritikere på livet.

I 1930'erne var der også i de omgivende lande en flok apologister, som erklærede, at det da slet ikke var så slemt - de nægtede simpelthen at se virkeligheden i øjnene, fordi den var for ubehagelig, truende, skræmmende.
 
17. apr 22:26 af Fandens Oldemoder
Fobi: *Sygelig* angst for bestemte ting eller situationer.
 
18. apr 17:25 af Anna Lyttiger
Ordkløver: Når vi nu knepper fluer alligevel, vil jeg da lige nævne, at en -fobi betyder en sygelig frygt for -.
 
18. apr 17:34 af Anna Lyttiger
Børge "Ja, man erindrer salig Mogens Glistrup:" - er Glistrup da død? Det er vist gået min næse forbi...
 
19. apr 18:07 af nilaus
Hej Jalving.

Fin klumme.

Så gu´ venter der en tunnel for enden af lyset, hvis ikke Europa strammer ballerne i tide...
 
27. apr 20:34 af Sirenen
Islam, hvor den fremtræder som ideologi, skal selvfølgelig debatteres og sættes under en kritisk lampe.
Risikoen ved dette er så, at mens intelligente mennesker, som beskæftiger sig med dette spørgsmål, vil være i stand til at skelne mellem den totalitære ideologi + fundamentalistiske støtter til denne på den ene side og almindelige ikke-fundamentalistiske muslimer på den anden, så vil mindre intelligente mennesker uden evnen til at se nuancer putte det hele i samme kasse, og det giver en vis fare for en situation, hvor der hetzes mod en bestemt befolkningsgruppe blandt danskerne og tilkommere.
Løsningen på problemerne er dels at sætte selve Islam under skarpt lys, dels at standse alle disse bevidstløse overførselsindkomster, således at folk bliver selvforsørgende og en del af samfundet. Når det er gjort, er der ikke andet for end at begynde at snakke sammen. Alle er bange for det, de ikke kender, og kender man ingen muslimer, bliver det tilsyneladende pludselig historier om unge bøller, der kommer til at repræsentere alle muslimer, hvadenten det er kvinder på 30 eller mænd på 50.
Mvh. Sirenen
 
30. apr 06:57 af wisesanman
..., mon ikke islamisterne søger at få afgørende indflydelse på det "europæiske system" på samme måde, som det er lykkedes for jøderne at få afgørende kontrol på det "amerikanske system"?
 
2. maj 18:43 af Andreas
Til Morten Knudsen

Du er ikke bange, godt for dig.
Jeg er heller ikke personligt bange, men jeg er far til to piger, og på deres vegne er jeg bange.
Antallet af muslimer stiger, ikke så meget som det tidligere steg, men det stiger.
Vi har bremset indvandringen, men fødselsraten hos muslimske kvinder slår danske kvinder med flere længder, så selv om indvandringen er bremset, kun bremset, så stiger antallet af muslimer støt og sikkert, og nu udgør de mellem 6-8% af befolkningen.
Stigningen vil stige som rentes rente og hvis man regner efter vil man forbløffes.Så det er kun et spørgsmål om matematik at regne ud hvornår de er i flertal. Vores indvandre bremse har måske skudt overtagelsen 10 - 20 år ud i fremtiden, men det kommer.
Med stigende procentuel del af befolkningen, vil der komme et langsom stigende pres på vore kultur, det vil sive op gennem gulvbræderne, med nye krav.
Ville jeg for 15-20 år siden have drømt om at jeg skulle tage stilling til flerkoneri, og tørklæder i retsale eller folketing, for nogle år siden var det kun noget vi skulle tage stilling til om vi ville se i Føtex og Margasin.
For 15-20 år siden ville jeg heller ikke have drømt om at min ytringsfrihed skulle bøjes, med tegne forbud.
Snart sagt hver dag hører vi eller læser vi om røveri,voldtægt, vold eller mord begået i muslimske kredse. Og følelsen af dem og os er ikke noget vi har opfundet, det trives specielt blandt muslimer.
Husk lige det er os der er vantro.
 
7. maj 14:04 af Henning Söderhamn
Angst for islam er ulogisk i det omfang det er en fobi!
En hvilken som helst tro er en fare, hvis man ikke risikofrit kan framelde sig tilhørsforholdet ellers er tesen religionsfrihed en betydningsløs parodi!
Den islamiske tro betegner egne proselytter som "rettroende",alle andre er "vantro".
"Vantro" vil principielt, (ikke altid idet muslimer generelt set er ordentlige mennesker!), være dårligt stillet i ethvert forhold hvor muslimer skal vælge trosfælle kontra "vantro" !
 
 

Tilføj kommentar

Dit navn:
Kommentar:
 
 
Tilbage til forsiden

Danskerne siger ja til brugerbetaling for hjemmehjælp (10. nov 08:59)
Rohde vil have Haarder som kommissær (10. nov 08:16)
Større udgifter til administration i Løkkes storkommuner (9. nov 14:34)
Tidligere SF-borgmester i Vejle vil stemme borgerligt (9. nov 14:09)
Landsretten frikender Youtube-guldsmed (9. nov 13:22)
Retorikprofessor: Politikere er blevet bedre til at snakke udenom kritik (9. nov 12:17)
SF: Hjemrejseordning for udlændinge skal være med fortrydelsesret (9. nov 11:17)
Penge er uden betydning for kvaliteten af skolens undervisning (9. nov 10:33)
Vesselbo: DF-retorik smitter af på regeringen (9. nov 10:02)
Kvinder stemmer på mænd (9. nov 08:59)
Ernæringsforskere: Fedtskat kan sænke levealderen (9. nov 08:14)
Folketingsflertal vil forbyde tobak til vandpiben (9. nov 07:28)
Aaen: Jeg er stadig kommunist (8. nov 14:13)
Venstreborgmester kritiseres for bilreklame (8. nov 13:37)
DF sikrer millioner til bedre paskontrol (8. nov 13:02)
Samuelsen: Gratis offentlig transport i Horsens (8. nov 11:21)
Akut syge behandles af medicinstuderende (8. nov 09:58)
Klimatopmøde kan gøre kørekort 3.000 kroner dyrere (8. nov 09:35)
  Dagens klumme: Asger Aamund forestiller sig en omvendt Kolind - eller en Helle Thorning: 60% skat på Fyn, 40% alle andre steder.
 
Foto: Bax Lindhardt / Scanpix
Integrationskonsulenter tror ikke, at hjemrejsepenge vil få utilpassede indvandrere til at rejse (10. nov 07:47)
   

   
   
Indenfor 14/03/08
 
 
 

 

   
 
   
Indenfor 14/03/08