180Grader.dk har skiftet system!
180Grader.dk har skiftet system!
180Grader.dk har skiftet system!
Lørdag den 4. februar 2012
     180 web
 
Leder: Forbud igen og igen og igen og igen ...
 
Leder: Kommunismens idealer og kommunismens forbrydelser hænger sammen
 
Leder: Kunst uden armslængde
 
Leder: Den ægte vækstpakke
 
Leder: Las os passe hver sit
 
Leder: Politikeres privatliv skal ikke være fredet
 
Leder: Hurra for skattekonkurrencen!
 
Leder: Danskerne står imod kravet om højere skat
 
Leder: Sæt pjæk på dagsordenen i valgkampen
 
Leder: Krigsgalninge alle vegne
 
Leder: Skattestop - her og der
 
Leder: Udansk Folkeparti slår til igen
 
Leder: Gambia som foregangsland!
 
Leder: Lønborg gør det igen
 
Leder: Klimaforandringer i perspektiv
 
 
10. jan 2009 kl 22:30 Print   Send artikel

Leder: Dødskulten

 
Krig er trøstesløst og smerteligt. Billederne af ødelagte skoler, sønderbombede bygninger og grædende civile i Gaza er direkte hjerteskærende og kan ikke undgå at gøre et enormt indtryk. Men uanset hvor væmmelige disse ødelæggelser end er, er den allerstørste tragedie ved konflikten en helt anden. Det livssyn, som demonstreres og hyldes af Hamas og deres støtter, er nemlig den reelle ulykke for det palæstinensiske folk.

Senest er det den palæstinensiske parlamentsmedlem for Hamas Fahti Hammad, som udviser en påfaldende og skræmmende mangel på hvad der banalt kan beskrives som kærlighed til livet. Efter han har indrømmet, at Hamas kynisk benytter børn, kvinder og ældre som menneskelige skjolde mod israelske missiler, når han til den frygtelige besked rettet mod Israel: "Vi ønsker død ligesom I ønsker liv."

Dette forhold til døden er symptomatisk for det palæstinensiske samfunds fuldstændige forfald. En kløgtig mand bemærkede engang, at mens unge israelere drømmer om at blive iværksættere, og har rollemodeller i de iværksættere, der er nået på Nasdaq-indekset, drømmer store dele af den palæstinensiske ungdom i stedet om at blive martyrer, og har deres rollemodeller i de islamiske terrorister, som allerede har opgivet deres liv i kampen mod Israel. Så længe der på denne måde er en stor og betydningsfuld del af det palæstinensiske folk som ikke drømmer om frihed, liv og en fremtid, vil der aldrig nogensinde kunne blive varig fred mellem de to befolkninger.

En af disse palæstinensiske 'rollemodeller', der for nylig gik i døden, er Nizar Rayan. Han var en af de øverste militære kommanderende i Hamas, og blev dræbt 1. januar 2009. Da det israelske forsvar ville bombe hans hus, hvor der blev opbevaret store mængder våben og ammunition, ringede de til ham og fortalte, at han havde en halv time til at få hans mange koner og børn i sikkerhed. Nizar Rayan ønskede dog ikke dette. Resultatet var, at Nizar Rayan, fire af hans koner og elleve af hans børn blev dræbt i angrebet.

Da naboen betragtede flammehavet efter angrebet, var hans eneste kommentar ifølge The Telegraph, at han ønskede at dø som Nizar Rayan.

Det er denne absurde hyldest af døden, volden og martyrdommen, der først og fremmest holder det palæstinensiske folk tilbage og konsekvent ødelægger den palæstinensiske ungdoms muligheder for at blomstre og trives. Meget kan siges om Israels til tider voldsomme ageren og endnu mere kan siges om Hamas' komplet forskruede fremgangsmetoder og principper, men den endelige forhindring for en fredelig fremtid er den palæstinensiske dødskult, der desværre stortrives og hver dag skaber villige selvmordsterrorister. Dødskulten er med andre ord benzinen på bålet.

Som den tidligere israelske premierminister Golda Meir engang sagde det: "Vi får fred den dag araberne elsker deres børn mere end de hader os."
AddThis Feed Button Tilbage til forsiden
 
 

Kommentarer

10. jan 23:00 af Thomas O.B Jørgensen
uhyggeligt
 
10. jan 23:08 af Henrik
Spot on - desværre.

Gælder det ikke de fleste islamister?

Nogle vil sige ja - andre vil hidse sig op.

Men hvad skal der til at ændre denne dødsforherligelse - den synes jeg er svær!
 
10. jan 23:14 af Jette
OG? Hvad er så forskellen på de demokratianalfabetiske galninge, der har deltaget i de seneste dages galeoptog og hamasstøtterne i Gaza?
Svar: der er ingen forskel! Hamasstøtter er hamasstøtter, og hvad vi oplever i disse dage er blot en forsmag på morgendagens rædsler.
P.s. observerede her til aften på TV den store enighed, der åbenbart eksisterer mellem Hr. Olesen og Hr. Engelbræk! Uhyggeligt!
 
10. jan 23:18 af Kjeld Flarup, max20.dk
Jeg så for et par dage siden en overskrift på en kronik i JP at det som Hamas gjorde aldrig var gået i Tjetjenien. Jeg fik desværre ikke læst kronikken, men jeg ved godt at russerne ikke lagde fingrene imellem overfor civil befolkningen.

Hamas's store fordel er at Israel har moral, ellers var den palæstinensiske befolkning blevet totalt smadret med det som islamisterne gør.
 
10. jan 23:27 af Jimmi Kristensen
Israelernes menneskesyn er da ikke bedre, at skyde på hospitaler, børnehaver og ambulancer.
Gaza er verdens største fængsel, og det minder brtænkeligt om Warzawas ghetto i 43 eller diverse Kzslejre. Hamas tilbød faktisk for to år siden en permanent våbenhvile med Israel mod at de blev anerkendt, og de blev jo demokratisk valgt, fordi befolkningen var trætte af Fatahs korruption, samt at der stadig blev stjålet mere land af Israel til bosættere og trods alle PLOs indrømmelser var der ikke udsigt til en selvstændig palæstinensisk stat.
Israelerne kunne bare have åbnet grænserne og givet den demokratisk valgte regering sine toldindtægter.
1000 døde civile samt titusinder sårede imod de par sårede raketterne forvoldte. Det er ude af proportioner.
Man kunne med samme argumenter som nazist argumentere for rydningen af Warzawas Ghetto, i det hele taget ligner Israels politik nazisternes foruroligende meget.
Her er de billeder som danske medier ikke tør vise fra (kosher)slagtehuset:
http://portail.islamboutique.fr/gaza2008/
Vi burde faktisk anerkende Hamas og lægge det nødvendige pres på Israel, Saudi Arabien, Pakistan og andre af de undertrykkende regimer vi har allieret os med under Bushs regeringstid.
 
11. jan 00:39 af CJ
Jimmi, araberne støttede Hitler. Araberne og nazisterne var tætte. KZ-eksemplet er derfor ude af al proportion, ligesom du blot gør det hele værre ved at pisse på alle os, hvis slægtninge døde i disse.

Israel udøver lige nu legale angreb på en agressor - jf. Genevetillæg til Haagkonventionen og Genevekonventionen, samt ICJs formand (Israel anerkender dog ikke ICJs jurisdiktion af frygt for politik bias).

Hamas bruger villige menneskelige skjold. Disse er ikke civile i international lovs forstand. Det gælder også de, der opholder sig i våbenlagre, som kan være 'huse', idet Hamas ingen skrupler har ift. at placere våben i villige civiles hjem. Dette gør dem til legitime, militære mål.

Det er ikke Israels skyld, at Gaza er lukket. Israel har enhver ret til at bestemme over eget territorium, hvilket betyder at du skal rette din vrede mod Egypten, der dog har samme ret. Gaza må selv sørge for at få genskabt forsyningsveje via relationer - og kan de ikke det, så kan de sulte ihjel, helt legalt. Hvis du kaster klodser efter de andre børn i børnehaven (= raketter bevidst mod *rigtige* civile mål i Israel), så vil de ikke lege med det. Too bad, men sådan er det.

 
11. jan 01:13 af Aarup!
Kloge ord. En dødskult, det er lige præcist dét de er!
 
11. jan 01:25 af Morten
Her i Århus har vi vores egen Gaza-stribe ude i Gjellerup, hvor stort set hele den muslimske og arabiske befolkning har klumpet sig sammen. Herfra udgår daglige angreb på resten af byen i form af vold, trusler, mord, intimidering, bandekriminalitet og andre forbrydelser. Det varer ikke mange år, før det bliver nødvendigt at forsegle området og lukke grænsen for at beskytte resten af byen. Så behøver kommunen heller ikke hælde flere milliarder i den kloak.
 
11. jan 01:42 af Thomas O.B Jørgensen
@ Jimmi Kristensen


Har du nogensinde hørt om islammofascisme? Tænk dig lidt om inden du åbner op for al dit vrøvl.

Hvorfor skal Hamas anerkendes, det er en terrororganisation. De angriber civile mål, hvorfor angriber de ikke militære mål?
 
11. jan 01:46 af Thomas O.B Jørgensen
undskyld, der sneg sig lige en tastefejl ind. Islamofascisme
 
11. jan 02:41 af RSK
@Jimmi Kristensen

Siden at det er et faktum at Hamas bruger civile som levende skjold - de har indrømmet det og der er video af det.

Hvorfor tror du så at de ikke også bruger ambulancer som transport midler? Det er der også video af - om der er en indrømmelse ved jeg ikke - men af forbrydelser er det en mindre forbrydelse i forhold til at bruge civile som skjold.

Angående børnehaver (jeg tror ikke de findes i Gaza - men det er en mindre ting - mor arbejder jo ikke) og hospitaler så HAR Hamas jo indrømmet at de bruger civile som skjold. Og det at bruge et hospital som skjul er jo at bruge civile som skjold. Der er video af den episode med FN hospitalet hvor man kan se moter teamet opstille og affyre deres moter.

Angående grænser så er det ikke Gazas rettighed at have en åben grænse mod Israel (som de jo vil udslette sammen med alle jøder overalt på jorden). Det er heller ikke Gazas ret at have en åben grænse mod Ægypten. Israel og Ægypten bestemmer over deres grænser og ikke Gaza. De kan lukke dem hvis de vil. Gaza har ikke krav på at frit kunne komme ind i Israel og Ægypten. Nationalstater bestemmer over deres område og hvem de vil have ind eller ej.

Ønsker Gaza samkvem med Israel og Ægypten så bør opføre sig på en sådan måde at også Israel og Ægypten ønsker at have med dem at gøre.

Derfor er det en ganske forfærdelig ide at stemme Hamas ind. Men det er jo det beboerne i Gaza ønsker - krig og krig igen indtil at jøderne er udryddet.

Israel ønsker ikke udryddelse - det må man respektere.

Men få ugers krig vil ikke ændre på Gaza ønske om krig - desværre - derfor vil denne krig heller ikke ændre noget. For at der skal ske en ændring skal Gaza stoppe med at ønske krig eller jøderne skal acceptere at dø.

Krig fik Tyskland og Japan til at opgive deres militarisme og Gaza kan også opgive deres militarisme men ikke ved disse småkrige. De vil kun nære Gazas had.
 
11. jan 03:38 af Jimmi Kristensen
i er da godt nok naive, hvis i tror blindt på Israels selvfremstillede "beviser", det er jo blandt andet også deres "beviser" der førte til Irakkrigen, ligesom der findes talrige andre eksempler, lad mig bla. nævne
den her:
http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty_incident
Alle og enhver kan jo manipulere med billeder, det er jo noget selv en sløv skoleelev kan gøre, og det Israelske millitær har jo uanede ressourcer og verdens bedste efterretningstjeneste, så hven tør overhovedet tro på noget som helst fra den side.
alle deres videoer skal tages med flere kilo salt.
Det er altså ikke noget problem for dem at lave fake videoer, nazierne lavede også fakevideoer, hvor de fik nogle fanger iført polske uniformer til at foretag et fingeret angreb på en grænsepost i 1939.
Israels mord kan ikke på nogen måde retfærdiggøres, det ligner jo Guernica det her, men der og i andre byer under borgerkrigen gemte fjenden sig jo også imellem civilbefolkningen. I øvrigt er det jo næsten umuligt i et område meget tættere befolket end København ikke at befinde sig nær civile.
Er det i øvrigt ikke påfaldensde at hver gang de angriber omtales de som israelere og når de bliver angrebet omtales de som jøder...
Og forstå det dog, Hamas tilbød en våbenhvile for to år siden som kunne lede til fred og anerkendelse og en tostatsløsning, men Israel vil ikke anerkende et selvstændigt Palæstina, eller nedlægge sine ulovlige bosættelser og Berlinmure, tværtimod fortsætter tyveriet af land.
I Sydafrika under apartheid havde de sorte jo langt bedre vilkår end palæstinenserne, kan ikke fatte hvorfor de ikke kan stoppe besættelsen og smutte tilbage til 67grænsen og skabe fred, uden Israels besættelsespolitik havde vi næppe set den islamistiske strømning som vi har set, det er jo klart når de dagligt kan se billeder af døde og se nye bosættelser på stjålet jord, så har de fanatiske imamer lettere ved at rekrutere proselytter, og ja, størstedelen af den israelske befolkning er verdslige , men der findes desværre også en meget stor gruppe af fanatiske jøder som er lige så langt ude som islamisterne og hylder en massemorder som Goldstein.
Og historiske facts, Englænderne lovede både palæstinensere og jøder en stat, det var derfor de gjorde oprør mod tyrkerne og kæmpede sammen med englænderne. Tyskerne (og deres tyrkiske allierede) forsøgte selvfølgelig at appelere til dem og lavede et par propagandafilm målrettet arabere i den tidlige fase af krigen, dog uden større succes.
Og til de jøder som tror det er deres land, så kan man jo i Bibelen læse at der levede mange andre folkeslag dengang i området, filistre/fønikere, samaritanere, grækere, etc. endda i fredelig sameksistens.

 
11. jan 03:49 af Juul
Så faktiske billeder og tilståelser fra Al-Aqsa anerkender du ikke, men Biblen gør du *hahahahaha*

Jimmi = Troll. Don't feed the trolls.
 
11. jan 06:18 af Kåre
Der skal to til at slås.

Lur mig om der ikke indenfor et år er landet en eller flere raketter i Israel igen.

Har operationen så løst problemet?

Eller forbedret forholdet mellem palæstinensere, så de kan etablere en fred ?

PS. I krig bruger alle parter propaganda eller prøver at manipulere medierne over på deres side.

 
11. jan 08:54 af Hugin
@Jimmy Kristensen

Det er altså lidt latterligt at henvise til Liberty hændelsen for mere end 40 år siden som bevis for Israels hensynsløshed eller hvad det nu er du forsøger bevise. Der er trods alt tale om en hændelse hvor Israel ved en fejl angreb sin allernærmeste allierede USA, så det eneste den hændelse beviser er at der sker fejl, uheld og misforståelser med dødelige konsekvenser i enhver krig.

Men lad os da blot tage nogle eksempler: Eks.vis den såkaldte Jenin-massakre, hvor Israel indledningsvist blev beskyldt (af hele den arabiske verden og deres hylekor af medløbere i Europa) for at have massakreret snesvis af civil. Da sandheden kom for dagen, efter at en internatinal undersøgelse havde set på sagen, viste det sig jo for det første at der slet ikke havde været nogen massakre og at Israel ovenikøbet havde mistet 13 soldater fordi man netop gik ekstra hensynfuldt frem af hensyn til civilbefolkningen.

En anden hændelse er den efterhånden berømte krydsildshændelse, hvor man ser en mand og en dreng fanget i krydsild mellem israelske og arabiske styrker. Filmsekvensen blev forudsigeligt markedsført overalt i verden som bevis på at israelske soldater hensynsløst dræber børn. Imidlertid er hændelsen blevet efterforsket både af israelske myndigheder og andre; konklusionen er at israelske soldater fra den position de havde umuligt kunne have ramt drengen, mens de arabiske styrker derimod havde frit skud til drengen. Iøvrigt er det interessant at den familie der dengang begræd drengens død i dag slet ikke kan findes, ligesom der ikke eksisterer noget gravsted for drengen (det har jeg i hvert fald læst), så man kan idag ikke engang godtgøre at drengen overhovedet er død.

Nok om det; når vi overvejende skal tro på Israels udlægning af hændelserne fremfor den arabiske side, så er det fordi Israel er et vestligt orienteret demokrati med intern opposition (inkl. en arabisk/muslimsk befolkningsgruppe) og interne interessemodsætninger. Demokratier med interne interessemodsætningern er notorisk elendige til at fabrikere og udsprede løgnagtig propaganda. Det kan sikkert lade sig gøre i enkeltstående tilfælde, men generelt vil løgne ret hurtigt blive afsløret - og på sigt vil sandheden altid komme frem.

Den arabiske side, eksemplificeret ved Hamas, Fatah og Hizbollah (i Sydlibanon) kan derimod frit fabrikere og søsætte de mest outrerede løgnehistorier uden at blive afsløret, da der ikke eksisterer nævneværdig intern opposition i organisationerne. Hvad der måtte være af uenighed i den arabiske lejr omhandler udelukkende interne magtforhold, og derfor kan de arabiske organisationer frit og uden at tabe ansigt i forhold til sine støtter opfinde og udbrede en hvilkensomhelst løgn om Israel. Skulle en international undersøgelse lejlighedsvis frikende Israel så.......nå ja, så kan man da altid opfinde nye vanvittige påstande i morgen.

Desværre er det sådan at alt for mange mennesker i den vestlige verden kun alt for gerne ukritisk lapper løgnehistorierne om Israels hensynsløshed og umenneskelighed i sig; måske fordi man derved får bekræftet sig selv i sit syn på vesten som årsag til al verdens uretfærdighed. Vesten er skyld i udbytning af verdens fattige; Israel ligner vesten ergo er Israel skyld i den arabiske verdens faqttigdom og andre problemer. Sådan må tankegangen være.......eneste anden mulighed er jødehad for fuld udblæsning.
 
11. jan 09:00 af RSK
@Jimmi Kristensen
En indrømmelse af at de bruger civile som skjold er ikke godt nok for dig? Problemet er stadig de jøder. Jeg forstår udemærket baggrunden for din glødende Hamas støtte og jeg afskyer den.

Forskellen på israelere og så jøder. Israelere er borgerne i landet Israel, jøder er dem Hamas m.fl. ønsker at udslette over alt på jorden. Jeg er sikker på at forskellen er tabt for dig.
 
11. jan 09:17 af Morten DD
Det kan være, det tager 500 år, men der bliver ikke fred i verden, før folk indser, at kun "fornuft" kan afgøre sådanne stridigheder. De der religiøse galninge kan man jo ikke tale med - det er krig, og krig må føres, til en af parterne vinder.
 
11. jan 09:20 af Frihed
Kudos til 180grader for at bringe dette emne på lederniveau. For dette er i den grad en bekymring for borgerlige, og 180grader stiller sig lykkeligvis klart og tydeligt på den rigtige side af konflikten, selvom den tøvende tendens til at gå i kødet på islamofascisme alt for ofte har præget 180grader.

Jimmi's komplette historieløshed må vist tilskrives et komplet svigt i skolesystemet.
 
11. jan 10:19 af Jette
@Hugin, jeg satser mine penge på "jødehad for fuld udblæsning".
 
11. jan 10:34 af Jonas G
@ CJ
Hvad der pisser på alle os der har slægtninge der døde i de tyske KZ lejre er at se et land, der intet har lært af sin egen historie. Jeg ville forvente og ønske et meget mere humanistisk menneskesyn og frisind fra et ?folk? der selv har oplevet first hand, hvad det vil sige at bliver undertrykt, ghettofiseret og forfulgt. At du bruger historiske eksempler på en arabisk alliance med nazityskland (som intet har at gøre med palæstinenserne) til at afdæmonisere det faktum at Israels opførsel overfor palæstinenserne er uacceptabel er at pisse på de folk, der døde i KZ lejrene.

Der er ingen tvivl om at Hamas er en dårlig organisation, der bruger metoder der er forfærdelige og strider mod alle krigskonventioner, at de har et menneskesyn og en politiks vision der er skræmmende. Men hvor er refleksionen over de vanvittige forhold israelerne giver palæstinenserne at leve under, særligt i Gaza, men også Vestbredden, der driver så mange i hænderne på så tåbelig en ideologi?

Det faktum at Hamas bryder love, går efter civile og i det hele taget fremturer et vederstykkeligt menneskesyn frikender ikke Israel for et ansvar for at skabe og promovere hamas menneskesyn i Palæstina.
 
11. jan 10:47 af Bodil
God klumme.

Golda Meir var en klog kvinde - bedre kan den ulykkelige situation ikke udtrykkes.

Allahfascisterne må til at finde nye veje, hvid de vil gøre sig håb om en fremtid uden krig.
 
11. jan 11:11 af Juul
Så faktiske billeder og tilståelser fra Al-Aqsa anerkender du ikke, men Biblen gør du *hahahahaha*

Jimmi = Troll. Don't feed the trolls.
 
11. jan 11:13 af Leif Knudsen
Det værste er ikke muslimernes dødskult og sindsyge. Dem kan vi nedkæmpe.

Det værste er, at hoveparten af vestens journalister villigt og vidende fremmer islamofacisternes sag. I Danmark er TV2 og DR rene talerør for islamisternes sag.

Israel lægges for had i enhver detalje, hvert minut i medierne, mens vi ustandseligt skal se en jamrende muslimsk kvinde i propagandeøjemed. Det ved Hamas udmærket og derfor bruger de skamløst børnesoldater, kvinder og børn som skjolde samt deres allierede i Røde Kors og FN som ulovligt skjul.

Den vestlige venstrefløj mistede kampen om samfundsmagten da de rødfacistiske regimer gik bankerot overalt på jorden. Nu har de røde fundet en ny revolutionsromantisk alliance i islamismens sindsyge. Velbekomme til venstrefløjen.
 
11. jan 11:24 af
 
11. jan 11:36 af Flemming Rasmussen
@ L. Knudsen:
"...Den vestlige venstrefløj mistede kampen om samfundsmagten da de rødfacistiske regimer gik bankerot overalt på jorden. Nu har de røde fundet en ny revolutionsromantisk alliance i islamismens sindsyge. Velbekomme til venstrefløjen."

Præcist udtrykt i al sin bitre enkelhed. Tak for det. Venstrefløjen tager alle midler i brug, der kan omstyrte det etablerede og forhadte. Hensynsløst, tankeløst, selvdestruktivt og ubegavet over al måde.
 
11. jan 11:37 af Carsten Agger
Plask! Faldt vi på halen for den israelske propaganda. Der er så meget i vejen med denne leder at jeg ikke engang ved, hvor jeg skal begynde.

Men, ad dødskult: "De gav deres liv", siger vi nogle gange om de, der døde under besættelsestidens modstandskamp mod tyskerne. Den italienske partisansang "Bella Ciao" handler om en ung mand, der får i døden med vidt åbne øjne, og genopstår gennem de blomster, der spirer på hans grav.

Mindeparken i Århus indeholder navnene på tusinder af sydslesvigere, der faldt i 1. Verdenskrig. Det næste skridt, som ikke er den danske nationale tradition fremmed heller, er at *håbe* på at få lov til at være blandt de faldne, de heldige, der får lov at give deres liv for Fædrelandet.

Når nu det stirrer på os, direkte i vores egen historie - er det så virkelig så svært at forstå, at lignende forestillinger også findes andre steder?
 
11. jan 11:48 af Crux
Jeg betragter mig selv som socialist men kunne aldrig drømme om at støtte Hamas eller andre islamistiske grupper - de kan vist heller ikke li socialister, da det kan være en konkurrent til deres vanvittige ideologi.
Men en løsning for striden må nødvendigvis tage udgangspunkt i delingsplanen fra 1948 hvilket vil sige at palæstinenserne får vestbredden og gaza med en delt hovedstad i Jerusalem. Det vil også tage luften ud af Hamas-galningenes ideologi.
Iøvrigt tror jeg ikke et sekund at Hamas ville have noget imod at begrave samtlige israelerne i ruiner hvis de havde muligheden for det. Og de ville absolut ikke have nogen skrupler over det! For dem eksistererer begrebet moral kun i forvirrede vesterlændinges hoveder.
 
11. jan 11:49 af Vivi Andersen
Havde det så kun drejet sig om den Palæstinensiske opfattelse af døden, versus livet, det drejede sig om.

Men det er ISLAM´S !

Islam vægter døden højere end livet - som den vægter gruppen frem for individet.

Individet betyder intet - og døden er den højeste belønning en muslim kan opnå.

Døden giver adgang til det virkelige og skønne liv nemlig det, der venter den rettroende efter livet .

Livet på Jorden er Helvede - og livet efter døden er Paradiset.

Et Paradis,hvor den mandlige muslim får 72 evige jomfruer til sin rådighed - om han har udført een af de opgaver Allah har pålagt samtlige sine rettroende .

Morderisk, dødsdyrkende, livsfornægtende og -foragtende Dødskult er hvad Islam er!

I sin rædselsfuldhed er Islam lige så afskyelig - og måske værre - end de tidligere ismer vi har oplevet i det 20.årh..

Noget sådant SKAL bekæmpes - og læg venligst mærke til jeg taler om ideologien Islam og ikke om det enkelte menneske.

Alene af hensynet til vores børn, børnebørn og deres efterkommere burde vi uden diskussioner allesom een give os i kast med at få stoppet Islam.

Tanken om at vi, de nuværende voksne generationer, vil overlade til vores nuværende små den opgave at skulle forsvare sig imod denne dødskult fordi vi ikke gør nok for at stoppe den, gør mig virkelig ked af det!

For min skyld må folk dyrke hvad de vil - men de skal holde det hjemme hos dem selv og i deres bedehuse.

Og når jeg skriver hjemme hos sig selv mener jeg både privat set, men også at Islam skal skubbes tilbage til hvorfra den stammer.

I hvert fald skal den ikke have lov til fortsat at ekspandere i Europa og det øvrige Vesten !

Se dog på de billeder som Appollo 11 tog af Jorden ude fra rummet.

Blå og hvid og skøn at skue!

En planet, som alene med sit udseende fortæller noget fantastisk nemlig, at livet dernede er så mangfoldigt og så vidunderligt og at vi, mennesket, INGEN ret har til at forpeste eksistensen for de øvrige levende individer, om det så drejer sig om træer, dyr, havet osv..

Dette billede gør Islam hæsligt både i omtale som i dens rettroende handlinger.

Ideologien og dens rettroende ejer ingen respekt for andre levende væsener.

INGEN.

Forskellen på Islam og resten af verden er som forskellen på Allah/Mohammed og Jesus.

Jesus prædiker kærlighed - Mohammed Had.

Gæt hvor det levende lever bedst -

i kærlighed til livet eller i hadet til livet ?


 
11. jan 11:59 af Jette
Det bliver mere og mere forrykt, at danskerne er tvunget til at betale medielicens til danske elektroniske medier, der så utilsløret agiterer jødehad og islamisk herredømme. Jeg vil opfordre jer til at protestere over jødehadet i medierne, og forlange myndighederne griber ind overfor den hatespeech imod jøder, der manifesterer sig i denne tids galeoptog. Der er nok at tage fat på.
 
11. jan 12:06 af Daniel
Modig leder, fordi 180graders læser segment strækker sig helt fra konservativt, æh, konservative til deciderede flippede radikale, som stort set kunne stemme på Einheitzlisten var det ikke fordi de selv ville have en lavere marginalskat.

Meget kan siges om konflikten, men det er helt sikkert et overset punkt med den der konstante krigeriske og uforsonlige retorik, bakket op af gentagne terrorangreb.

Som noget helt andet kunne det være spøjt at høre folk som Jimmi Kristensen - der udelukke argumenterer i anti-teser (Israel skulle ikke gøre dit, gøre dat, osv) - komme med et bud een gang for alle på, PRÆCIS hvor meget en stat skal finde sig i af terror-angreb, raket-angreb og kidnapninger før den er berettiget til at gøre udfald for a sikre sig selv.

Og lad os lige få slået fast een gang for alle: Uanset hvad tude-Tøger og alle "eksperterne" mener, så eksisterer der INTET princip om 'proportionalitet' i krigshandlinger overfor end modpart, kun overfor civile mål, hverken i FN retten eller i den gamle Folkeret: Selv Geneve-konventionernes forbud imod at angribe civile sættes ud af kraft, når fjenden enten gemmer sig bag civile (med deres vilje) eller når fjenden benytter sig af social camouflage og selv krænker deres folkeretlige pligt til klart at uniformere sig.

@ Agger

"Når nu det stirrer på os, direkte i vores egen historie - er det så virkelig så svært at forstå, at lignende forestillinger også findes andre steder?"

Gider du dokumentere danske frihedskæmpere der A) Opfordrede til drab på tilfældige, tyske civile , der B) bombede tilfældige tyske cafeer og institutioner med henblik på civile tab og C) der fyrede raketter ind over grænsen imod civile mål ?

Ellers kan du godt pakke dine tude-allegorier sammen.

Dokumentér eller skrid.
 
11. jan 12:08 af Jonas G
@ Vivi Andersen
Det er da et af de mest hadende og nederdrægtige indlæg jeg længe har hørt, selv for 180 grader. Man ved jo næsten ikke, hvor man skal starte, men det er centralt i ALLE religioner at de dyrker døden. Det er ligesom deres eneste halmstrå i er verden, hvor naturvidenskaben igen og igen underkender de absurditeter der gælder for religioner, der forsøger at forklare verden og tage patent på etik og moral med gamle og ukrænkelige dogmer. Den beskrivelse du giver, dækker kristendommen, som den dækker islam ? vel og mærke hvis man vil at den skal. Din beskrivelse er forudindtaget og hadsk!

Islam er hverken som religion eller isme forfærdelig og skal ikke bekæmpes. Men det skal undertrykkelse, vold og det had du sammen med de sorte imamer er repræsentant for.

@ Carsten Agger
Godt indlæg!
 
11. jan 12:09 af Daniel
"Men hvor er refleksionen over de vanvittige forhold israelerne giver palæstinenserne at leve under, særligt i Gaza, men også Vestbredden, der driver så mange i hænderne på så tåbelig en ideologi?"

Ah, her har vi så igen kausal-tænkningen, hvor den "svage" part ALDRIG, ALDRIG kan, skal eller må stå til ansvar for sine egne handlinger.

Det kunne være sjovt hvis folk der argumenter på den måde så kunne lære lidt historie. Hvem var det f.eks. der konsekvent krænkede freden efter sidste våbenhvile hver evig eneste dag op til invasionen ?

Havde de "heller ikke noget valg" ?

Du er velkommen til at svare på mit spørgsmål: Hvad præcis skal der til, før en suveræn stat må forsvare sig selv fra angreb, trusler og kidnapninger ? Hvad er den PRÆCISE målestok for alle jer der mener at Israel er aggressoren ?

 
11. jan 12:35 af Mads
Hvis nu bare medierne kunne holde op med at sende fra Gaza. Så kunne Israel få lov til at afslutte Gazaspørgsmålet i fred een gang for alle.
 
11. jan 12:43 af Jonas G
@ Daniel
din præmis, er jo at Palæstinenserne har det ganske udmærket og ikke har nogen grund til at være utilfredse, hvis du seriøst mener, at deres brud på våbenhvilen ikke var provokeret. De brød jo våbenhvilen ud af frustration over den elendighed der er i deres land. Lad mig gøre det klart at jeg ikke bryder mig om Palæstinenserne angreb og måde at reagere på. Jeg synes angreb på civile er forfærdeligt og naturligvis står Palæstinenserne til ansvar for deres handlinger ? det gør alle. Netop derfor må israelerne også være deres ansvar for situationen bevidst. Det sørgelige er jo at Israels værste krænkelser overfor Palæstinenserne ikke er dem vi ser i pressen nu, hvor tanks og klyngebomber vælter ned over et land, hvor der stadig er 100 eller 1000 civile for hver gal Hamas kriger, og hvor tanken om, at man kan ramme militære mål uden også at ramme civile er absurd. Israels værste overgreb er den elendighed de tillader i områderne MELLEM krigene. Her må Israel sgu tage lidt ansvar. Jeg forventer mere af Israel end jeg gør af de omkringliggende lande.

Både grundet mange jøders direkte historie med selv at leve under umenneskelige forhold og fordi en bedre økonomiske og uddannelsesmæssig situation burde fordre en mere menneskelige måde at omgå sine medmennesker.

Med hensyn til dit spørgsmål er det jo ganske elendigt. Der er igen tærskel, den er subjektiv og det kan et land selv afgøre. Men det siger meget om et land, hvor må den målestok man sætter sin tærskel. Og hvor er undren over, at INGEN, inklusiv Israel acceptere Hamas som andet end en terroristorganisation, men stadig ser sig fri til at straffe et helt land, som om Hamas var officiel repræsentant for landet.
 
11. jan 12:45 af Jonas G
@ Mads
medierne sender ikke fra Gaza. for ligesom Burma diktaturet og de fleste bananrepublikker i Afrika, hvor der lige nu foregår massakre, så forhindrer Israel medierne i at komme ind og se, hvad der sker. Det er jo absurd at medierne overhoved finder sig i det!
 
11. jan 12:46 af Zoolander
Hvis det virkelig er død de ønsker er der rige muligheder for at få ønsket opfyldt. Hvad der derimod er plat, er når de stiller sig op bagefter og lader pressen filme deres døde børn mens konerne står og skriger hysterisk. Enten er deres tuden og hylen blot et ulækkert skuespil, eller også er ønsket om at dø en romantisk tom trussel, hvilket bare gør dem pinlige at høre på.

Og hvis demonstranterne (de arabiske galehoveder og venstrefløjssnotungerne) herhjemme står og lover død over israel på rådhuspladsen, hvorfor tager de så ikke ned og hjælper deres kampfæller? Men det er nok mere omkostningsfrit at love død over israel herhjemme i lille danmark end nede i Gaza striben med en kamphelikopter over hovedet.
 
11. jan 13:06 af Carsten Agger
En lille kommentar om"Død, dødekult og himmelråbende uvidenhed":

http://www.modspil.dk/wordpress/?p=375
 
11. jan 13:29 af Jimmi Kristensen
Ja, det er godt nok utroligt så meget historieløshed der findes, men det bekræfter også hvor stærk den israelske efterretningstjeneste er, men hvis de havde gjort deres hjemmearbejde eller været mere faste skribenter havde de hurtigt opdaget at jeg er alt andet en kommunist/socialist/venstreorienteret, Israellobbyen dukker kun op for at bakke op om deres fatherland.
Jo det er rigtigt at "kun" 56 palæstinensere døde som følge af de direkte kamphandlinger i Jenin, (ikke 0 som Hunin påstår eller de 500 som blev antaget under konflikten) men israelerne nægtede jo også nødhjælp og lukkede for vand, gas mm og eftersom FN og pressen blev nægtet adgang, og tallet kan vel 4dobles hvis man medtager ofre for manglende medicin, lægehjælp, mangel på vand, mad, epidemier etc.
Problemet er at vi ikke får indblik i konflikten fra den anden side, så vi ved ikke hvad der sker.
Intet sted er jøder så talrigt overrepræsenteret som i mediebranchen.
Alle som har støttet Irak Krigen eller krigen mod Serbien, burde se filmen Wag the dog, der var tale om manipulation og I Kosovo var det primært serberne der var krigsofre, lå i massegrave og fik solgt deres organer. (Det skal nu ikke frikende Serberne for deres krigsforbrydelser, men de fandt nu primært sted i Kroatien og Bosnien).
Jeg forstår ikke hvorfor selv liberalister, der anderkender ejendomsrettens ukrænkelighed, hvis de er jøder ofte ikke anerkender palæstinensernes ejendomsret, men accepterer denne stats tyveri af land og boliger.
I øvrigt når det kommer til dyrkningen af døden og martyriet kan kristendommen da også sagtens være med.
Jesus led martyriet på korset og siden døde talrige martyrer som bliver tilbedt som de første helgener i bla. de ortodokse og katolske kirker. Mange blev kastet for løverne i Colloseum, tortureret og lignende.
Jøderne kan også være med, bla. Masada, mange jøders forhold til Holocaust og diverse episoder fra Bibelen er udtryk for det samme.
Tror kun at Hinduer og Budhister ikke dyrker døden og martyriet, hvilket hænger sammen med deres anderledes livsfilosofi, men bla. Gandhi var da også påvirket lidt af de monoteistiske religioner.
 
11. jan 13:38 af Kurt. @ Jonas G-Jimmi-Agger
Hamas er officiel repræsentant for Gaza, færdig.
Det der nu overgår Gaza er åbenbart hvad Hamas står for. Befolkningen er enten hjernevasket eller enige med Hamas i den førte dødspolitik.
Gaza er et betændt område. Det er en nasse befolkning som råber på nødhjælp uafbrudt. Vesten samt Israel forsyner eller har forsynet Gaza med olie - fødevarer-medicin og ikke at forglemme millioner af kroner eller ?-$. Vi er medskyldige,vi skulle for længe siden ha` sagt stop eller bedt om garantier for fred for hjælp. Det vi nu har er korruption af værste klasse. Hamas lederne sidder i skjul i Damaskus og lader fjolserne kæmpe for sagen som aldrig vil få en ende sålænge man vælge denne ideologi. Man undres over at så få kan narre så mange så længe. Man undres også over at de fleste arabiske lande i mange mange år har snakket og snakket om dette problem men ikke på noget måde ser sig istand til at hjælpe deres "Brødre". Man er ikke interresseret i at modtage denne flok nmilitanter læs uromagere og nasserøve indenfor egne grænser da dette ville destabilisere deres egne regimer. Så meget for brødre kærlighed som her er fuldt forståeligt.
På TV ser man demonstrationer-voldelige imod Israel,i London-København og for den sags skyld i hele den del af verdenen som har været så uheldige eller så dumme at lade så mange arabiske-muslimske sympatisører komme inden for.Hvad er det disse mennesker vil ? Leve i fredelig sameksistens eller omstyrte gældende demokratiske samfund og bringe os ned på samme lave niveau som det de er undsluppet.?
Lad denne opvisning være en lærestreg i hvad vi kan forvente af denne modbydelige gruppe af nassere. Det er forhåbentligt efterhånden gået op for den største del af den vestlige befolkning at vi er igang med at betale for vores egen destruktion hvis ikke vi snart stopper for underhold af denne gruppe.
 
11. jan 13:40 af Jimmi Kristensen
@ Vivi, da godt nok en væmmelig prædiken af fordomme.
Men lad os gå 800-1200 år tilbage i tiden, til den mørke middelalder og sammenligne den daværende kristne verden med den arabiske, ups, så ser billedet jo lige pludseligt helt omvendt ud....
Men hvorfor skal Jesus også blandes ind i konflikten når jøderne slet ikke anderkender ham og muslimerne kun anerkender ham som en profet?
Hans eneste relevans i den forbindelse er at han selv led martyrdøden på korset.
 
11. jan 13:57 af Jimmi Kristensen
@ Kurt dit modbydelige afstumpede menneskesyn kan nu let afsløres, bare udskift ordene hamas eller muslimer med jøder, sigøjnere, handicapede mfl. og vi har nærmest en afskrift fra det Tredje Rige fra Goebbels eller Streicher......
Uhyggeligt hvad DF har gjort ved befolkningen, jeg krummer tæer.
 
11. jan 14:09 af Kurt @ Jimmi
Min kommentar.
"Sandheden er ilde hørt"
Når man slår i en flok hunde hyler den der bliver ramt.
 
11. jan 14:22 af Jens Hansen
Det må være uendelig trist at være palæstinenser eller sympatisør i disse dage hvis man er i besiddelse af blot den mindste smule intelligens:

Israel trak sig tilbage, lod militæret fjerne bosættelserne og overlod et område til palæstinenserne der havde potentiale til at blive Middelhavets svar på Hongkong med liv, handel, blomstrende økonomi og velstand.

I stedet valgte man Hamas og døden og det er det vi er vidne til fuldbyrdelsen af lige nu.

Den bedste løsning vil være at israelerne får nogle russiske eksperter fra Tetjenien til at udrydde Hamas så eftertrykkeligt at der kan blive fred, de har vist at de kan.

Derefter kunne man jo overveje at gøre Gaza-striben til en kinesisk koloni, ligesom dele af Afrika er ved at blive i øjeblikket, det ville måske være den bedste skæbne folkene i Gaza-striben kunne få?
 
11. jan 14:31 af RSK
Jimmi Kristensen er ravende antisemitit! Intet mindre - der er ingen undskyldninger.

Han er også dum siden han så tydeligt afslører det.
 
11. jan 15:08 af Carsten Agger
@Jimmi: Den der står godt, står stærkt. Bliv ved med det!

@Kurt og i andre: Jeg gider ikke spilde mere tid på jeres vrøvl. So long! :-)
 
11. jan 15:19 af Jimmi Kristensen
Antisemit, ja, det næste bliver vel at jeg bliver kaldt for nazist.
Når man løber tør for argumenter kan man jo altid prøve med skældsord.
RSK afslører sig selv, hvorfor tør de fleste her ikke stå ved deres udtalelser og anvende deres fulde navn, skyldes det måske at der blot er tale om de samme to personer?
Jeg er ikke det mindste antisemit og kender da også flere jøder, ligesom jeg kender muslimer, jeg har hverken noget imod jøder eller muslimer eller kristne.
Gør det mig måske også til antikatolik at jeg afskyr den polske (iøvrigt også antisemitiske) Radio Maryja, eller islamofob at jeg afskyr den saudiske wahabisme og andre fundamentalister.
Gør det mig også antiamerikansk at jeg ønsker Guantanamo lukket og ikke bryder mig om Bush?
Men for det kan man sagtens være kritisk både overfor Israels handlinger og overfor Hamas og islamisters handlinger. Ligesom jeg nærer en sund misttro til alle religiøse retninger og fundamentalister af alle slags.
Ligesom der i USA findes et eller rettere mange andre samfund end de religiøse biggovernment Bushsstøtter, og i Danmark heldigvis andre end Dansk Folkepartistøtter, findes der også i Israel rigtig mange andre end de ortodokse jøder og bosætterne. Bare en skam at sidstnævnte grupper som de eneste er undtaget for militærtjenesten, så det er andre som må tage lorten for de ortodokses handlinger.
 
11. jan 15:26 af Nikolaj
Hvis man i den grad ønsker død over sig selv (og sit folk) som omtalte parlamentsmedlem siger, kan det da undre hvorfor de brokker sig over den behandling Israelerne giver dem. De får jo bare hvad han beder om.

Israel har to muligheder - finde sig i raketangrebene. De vælter i sig selv ikke den Israelske stat. Eller de kan svare igen med de midler de nu finder passende for at stoppe angrebene. Med den logik der fremføres, at Palæstinenserne lider uforholdsmæssig højt tab, er jo analog til de tab USA led 11. sep. sat i forhold til de lidelser de siden har påført Afghanistan. Næsten alle krige starter med små tab som eskalerer situationen. Sammenhold igen Japanernes angreb på Pearl Harbor med de lidelser Amerikanerne påførte Japans befolkning.

Der er tabere i krig og der er ofre. At en af siderne ikke har så mange som det andet, kan da ikke holdes imod "vinderne". Det kan derimod holdes imod taberne - at de fortsætter krigen, deres folks lidelser til trods. Eller også kan de bide tænderne sammen og fortsætte, tabene til trods. Men så skal de og det omgivende samfund ikke brokke sig. Se Sovjets fortsatte krig mod Tyskland. Efter at have lidt enorme millitære nederlag, vandt de alligevel. Delvist analogt er også Frankrigs rolle i 1. verdenskrig. Hvis man mener at ens sag er så rigtig, så man er villig til at lade livet derfor, så skal man ikke brokke sig, når man netop må lade livet derfor. Og det er det palæstinensiske folk som har valgt Hamas - ikke israelerne. Hvis palæstinenserne ikke kan bære tabene, må de gå til deres regering og få dem til at ændre politik (ellers gør israelerne det for dem). Det er jo formålet med enhver krig.
 
11. jan 15:34 af Jonas G
@ Jimmi
Også min forbeholdne støtte. Nyttesløsheden af at fortsætte er til gengæld også skræmmende. citatet her, fra Kurt siger næsten det hele:

"Hamas er officiel repræsentant for Gaza, færdig.
Det der nu overgår Gaza er åbenbart hvad Hamas står for. Befolkningen er enten hjernevasket eller enige med Hamas i den førte dødspolitik.
Gaza er et betændt område. Det er en nasse befolkning som råber på nødhjælp uafbrudt."
 
11. jan 15:46 af father
@ jimmi kristensen
hvorfor tør de fleste her ikke stå ved deres udtalelser og anvende deres fulde navn, :
Denne udtalelse kommer nok når der er mange jimmier
(dhimmier) idette land , hvorimod det navn som f.eks gemmer sig under Father , findes der kun 1 af i hele landet og undertegnede har næsten hver eneste gang jeg har haft et fuldt underskrevet læserbrev i aviserne , fået tilsendt de mest utrolige trusler , herunder volds og vi ved hvor du bor trusler, så derfor synonym.
Og så tilsidst stop dog dette " jeg kender en masse af de andre",den diskussion gider vi ikke mere.
 
11. jan 15:56 af Henrik R Clausen
Kilden til palæstinensisk jødehad er ikke kun de groft racistiske citater i koranen og hadith. Der er også en direkte og veldokumenteret forbindelse til Det Tredje Rige. Her er en kort udgave:

http://www.terrorismawareness.org/files/NaziRoots.pdf

Dette galskab skal stoppes. Så kan vi tale sammen bagefter.
 
11. jan 15:59 af Henrik R Clausen
"Befolkningen er enten hjernevasket eller enige med Hamas i den førte dødspolitik."

Her er jeg ikke enig. Folk stemte på Hamas i 2006 fordi de blev set som mindre korrupte end PLO/PA/Fatah. Det var sådan set sandt, for mere korrupte folk end PLO/PA skal man lede længe efter. Almindelige palæstinensere udtrykte faktisk et håb om et bedre liv i det valg.

Hamas havde naturligvis andre planer. Derfor fortjener de kun en ting:

At Israel smider dem i Middelhavet.

Når det er gjort, kan vi snakke om fred.
 
11. jan 16:00 af Jette
Nå, har DRC dagen derpå så travlt med at indberette galningene fra palæstinensergaleoptoget på Rådhuspladsen. Har politiet travlt med at udarbejdele sigtelser for trusler, jødehad og hatespeach? Har udlændingemyndighederne travlt med at se på opholdstilladelser, der evt kan inddrages? Har lovgivere travlt med at udarbejde præciseringer af forbud mod at bære masker og forbud mod uanmeldte galeoptog? Har ligestillingsministeriet travlt med at se på de helt åbenlyst lempeligere regler, der i praksis gælder når muslimske galninge går amok? Har danske palæstinenserstøtter travlt med at skillinge sammen til hjemrejsen for de palæstinensere, der tydeligt tilkendegiver ikke at befinde sig godt i Danmark?
Eller gør de alle som de plejer: gør somom problemet ikke eksisterer eller driver over!
 
11. jan 16:21 af jette
støt Israel med din underskrift her

www.petitiononline.com/Israel09
 
11. jan 16:22 af Kasper
@Jens Hansen:
"I stedet valgte man Hamas og døden og det er det vi er vidne til fuldbyrdelsen af lige nu."

Selvom undertegnedes kommentar som sådan gælder til hovedfeltet af de kommentarer, der indtil videre er faldet, såvel som lederen selv, er din konstatering et glimrende udgangspunkt.

Det er som om årsagssammenhængen går tabt her. De fleste der aktivt har fulgt Hamas særligt siden 2005, ved godt at Hamas på det givne tidspunkt omkring 2006 i det palæstinensiske samfund, blev anset som et værdigt alternativ til et korrupt Fatah-styre. Ikke nok med det, men der var i en overgang mulighed for at Hamas i hvert fald midlertidigt kunne blive en partner for fred.

Men Israel, USA og derved Vestens reaktion på Hamas sejr, var politisk at blokere for Hamas deltagelse i forhandlinger om fred. Det kan godt være Israel stod over for en modpart, som det identificerede sig negativt med, men det ændrede ikke på at Hamas forhandlingsvilje var tilstede. Og mens man givetvis ikke kunne have sikret nogen fuldstændig aftale over én enkelt forhandling, ville en inddragelse af Hamas have svækket den militære gren, fordi der i så fald ikke ville være baggrund for at angribe Israel.

Der er i øvrigt et interessant mønster i forhold til hvem der bryder våbenhviler: http://www.huffingtonpost.com/nancy-kanwisher/reigniting-violence-how-d_b_1 55611.html

For lige at vende tilbage til lederen:
"En kløgtig mand bemærkede engang, at mens unge israelere drømmer om at blive iværksættere, og har rollemodeller i de iværksættere, der er nået på Nasdaq-indekset, drømmer store dele af den palæstinensiske ungdom i stedet om at blive martyrer, og har deres rollemodeller i de islamiske terrorister, som allerede har opgivet deres liv i kampen mod Israel."

Igen virker det til at årsagssammenhængen går tabt. For det første er det en temmelig svær påstand at bevise. For det andet er kausaliteten vel omvendt: med det liv folk i de palæstinensiske områder, og især i Gaza, er fremtidsudsigterne små, og kombineret med en konflikt hvor identitetspolitik spiller en enorm rolle, kan det ikke overraske at det i et vidst omfang avler ekstremisme.

I øvrigt bør 180grader udbygge deres påstand om at Nizar Rayan på nogen led kan reduceres til bare at være en "rollemodel" - hvis noget var manden et særtilfælde, selv i Hamas-bevægelsen.
http://www.guardian.co.uk/world/2009/jan/03/obitua ry-nizar-rayan-hamas

Konklusion:
180graders leder er ensidig, den overse et væld af dynamikker der har bestemt udviklingen af konflikten, ikke mindst bosætter-problemet, checkpoints, og konkurrencen mellem pest og kolera (Hamas og Fatah) som Israel selv har et overvældende engagement i. Dødskulten, i det omfang der kan være tale om en, er et symptom og ikke grundlæggende årsag til konflikten.

Læs i stedet:
http://www.chathamhouse.org.uk/media/comment/gaza/
http://www.gua rdian.co.uk/world/2009/jan/07/gaza-israel-palestine
http://mepc.org/journa l_vol14/0707_roy.asp
 
11. jan 16:24 af Kasper
Bemærk der var mellemrum i disse to links:
http://www.guardian.co.uk/world/2009/jan/03/obituary-nizar-rayan-ha mas

http://www.guardian.co.uk/world/2009/jan/07/gaza-israel-palestine
 
11. jan 16:27 af Morten DD
Der er to problemer, folkens. Det første er, at palæstinenserne ikke blev behandlet helt retfærdigt, da den jødiske indvandring til Palæstina begyndte, og da Israel blev oprettet. Selv om arabernes ledere allerede dengang opførte sig som gale, var & er historien ikke noget, man kan være stolt af. Der findes nærmest ingen retfærdige løsninger. Det er åh så nemt at være naiv dansker og hævde, at israelerne skal være tilbageholdne og løsne grebet om Gaza, men det ender de jo med at fortyde hver evig eneste gang.

Men den største ulykke for palæstinenserne er, at de har den lortereligion. Hverken mere eller mindre. Havde de været blot en smule mere fornuftige, ville verden have set anderledes ud. Punktum. Det er sådan, verden ser ud. Der er ikke en kæft, der sympatiserer med mørkemændene i Gaza, og selv om børn bliver lemlæstet, dræbt og hvad ved jeg, så er det sådan, krig er. Vi bombede Dresden, Hamborg & Hiroshima, for fanden.
 
11. jan 16:39 af Rolf Slot-Henriksen
I stedet for pindehuggeri er det oplysende at læse Hamas Charter, som følger her i korte uddrag. Charteret kan læses i min bog "Muslimske ekstremistbevægelser i Danmark"(Forlaget Rafael), en minutiøs gennemgang af 27 muslimske ekstremistbevægelser i Danmark:
"Allahs charter: Den islamiske modstandsbevægelses
platform (Hamas):
?I Allahs navn, den barmhjertige, den nådefulde.
Du er det bedste samfund (ummah), som er rejst op i menneskeheden. Du påbyder den rette førelse og forbyder usømmelighed; og du tror på Allah. Og hvis skriftens folk (jøder, kristne) havde troet Allah, havde det været bedre for dem. Nogle tror, men de fleste er vantro. De vil ikke kunne gøre dig fortræd, og du vil reddes med liden skade, og hvis de kæmper imod dig, vil de vende om og flygte, og bagefter vil de ikke blive hjulpet. Skændsel skal være deres lod. De har modtaget vrede fra Herren, og vrede er lagt på dem. Det er fordi de ikke troede på Allahs åbenbaringer, og uretmæssigt myrdede profeterne. Det er fordi, de er oprørske og var vandt til at forsé sig.? (Surat Al-Imran (III), vers 109-111)
Artikel 15:?Jeg sværger ved ham, som holder Muhammads sjæl i sine hænder! Jeg ønsker i sandhed at gå i krig for Allahs sag! Jeg vil overfalde og dræbe, overfalde og dræbe, overfalde og dræbe.? (Hadith al-Bukhari og hadith Muslim)

Artikel 17. Kvindens rolle i jihad:
?Den muslimske kvinde har ikke en ringere rolle end manden i jihad; hun hjælper manden og spiller en stor rolle i at lede og opdrage den nye generation. Fjenderne har forstået denne rolle, derfor prøver de på at få det til at lykkes for dem at opdrage den muslimske kvinde på en måde, så hun distancerer sig fra islam, for så vil de have vundet krigen. Derfor kan man se dem lave konstante anstrengelser gennem publikationer, film, opdragelse og kultur, idet de bruger deres ressourcepersoner (craftsmen) af forskellige arter af zionistiske organisationer...?

Artikel 18:
?Husets kvinder og familierne til jihadkæmperne, uanset om de er mødre eller søstre, har den allervigtigste pligt at sørge for hjemmet og opdrage børnene efter det moralske koncept og værdierne i islam, og opdrage deres sønner til at forberede sig på dén religiøse værdi, at de er forpligtede på jihad. Derfor skal vi særligt søge at styre skolerne....?
Et hovedpunkt for Hamas er fordrivelsen og elimineringen af jøderne , især fra Israel. Charteret siger om de ?vantro?, som kaldes ?de, som handler ondt?: ?...hvis de kæmper mod dig, vil de vende sig om og flygte... Israel vil bestå, indtil islam eliminerer det [Israel], ligesom den vil elimenere alle sine fjender!"
 
11. jan 16:59 af Jimmi Kristensen
@ Jette, hvor vil du sende dem hen? der er jo ingen der vil modtage dem, jeg mener da også selv det var en fejl at de palæstinensere der opholdt sig i en kirke og havde fået afslag på asyl fik ophold gennem en særlov i slutfirserne.
Udover at der var tale om forskelsbehandling og særlove, mener jeg heller ikke at vi skal hjælpe Israelerne med deres etniske udrensning, gennem bosættelsespolitikken, men sørge for at holde dem presset mest muligt til at trække sig tilbage til 67grænsen.
Palæstinenserne er i øvrigt klart den udlændingegruppe der er vanskeligt at integrere og er mest kriminelle, men hvis man er opvokset i en flygtningelejr eller under de forhold der er i Gaza og på Vestbredden, er det måske forståeligt.
I øvrigt til medlemmerne af mosaisk trossamfund, min far var på FNmission i Gaza, da han var soldat i 60erne, så jo da lidt tilknytning har man da, men jeg ville ønske at Israel aldrig var begyndt på seksdageskrigen, så vi idag havde haft en fredelig verden med færre muslimske, jødiske og kristne ekstremister. Ja, det var Israel der startede den krig, selv om nogle jøder hævder det modsatte eller taler om præventive angreb.
 
11. jan 17:20 af Jimmi Kristensen
@ rolf, du kan jo hvis du læser det (jødiske) gamle testamente også finde lignende citater, hvor Gud opfordrer til vold, krig og drab
http://www.youtube.com/watch?v=M9FKn4rKXEY&feature=related
Og Rolf hvad mener du om ham her?
http://en.wikipedia.org/wiki/Baruch_Goldstein
Mange ortodokse jøder beundrer ham.
fundamentalisme findes på begge sider.
Bogen ser i øvrigt ud til at være udgivet på et jødisk eller religiøst kristent forlag, og jeg betvivler nu meget deres objektivitet, der nok ikke er meget bedre end Zions vises protokoller.
At der findes hadelitteratur alle steder beretiger ikke til angreb på uskyldige, jeg vil selv nødig blive offer pga Irakkrigen eller pga DFs politik når jeg er stærk modstander af begge dele.
Faktisk anser jeg alle angreb på civile som terrorhandlinger og så er jeg ligeglad om det er stater eller demokratisk valgte regeringer eller bevægelser som står bag og terror skaber blot mere (mod)terror.

 
11. jan 17:38 af Thomas O.B Jørgensen
Gaza's befolkning gav under valget flertal til Hamas. Hamas er en terrororganisation der vil ødelægge den israelske stat og fordrive jøderne. Den palæstinensiske befolkning i Gaza måtte have indset at dette kunne føre vold og elendighed med sig.

Hvad vil man helst have, korruption eller krig?
 
11. jan 17:59 af Jimmi Kristensen
@ Thomas, de tilbød våbenhvile og fredsforhandlinger efter de havde vundet valget, det var Israelerne som valgte krigen.
Med samme elendige argumentation kunne man forklare en terrorhandling herhjemme som føge af den danske regerings deltagelse i den ulovlige irakkrig.
Den danske befolkning kunne have forudset det og ikke stemt på DF og deres to støttepartier.
 
11. jan 18:27 af Thomas O.B Jørgensen
@Jimmi K

Du er noget naiv at tro på at Hamas nogensinde vil freden. De ekstremistiske jøder vil heller ikke freden. Konflikten befinder sig i et 'gridlock', men accepter dog at Hamas er terrororganisation hvis ypperligste mål er destruktionen af staten Israel.

Jeg har ikke stemt på nogle af partierne, tak!
 
11. jan 18:28 af Thomas O.B Jørgensen
undskyld = en terrororganisation
 
11. jan 18:32 af Thomas O.B Jørgensen
En organisation er en terroroganisation når der den angriber civile frem for militære mål. Hamas angriber civile mål, så det giver sig selv. De gemmer sig bag civile, det gør Israels soldater ikke.
 
11. jan 19:11 af Jimmi Kristensen
Jeg har allerede sagt at Hamas var en terrororganisation så det har jeg forlængst accepteret.
Men både PLO og ANC i Sydafrika har også tidligere været terrororganisationer.
Og man skulle have anerkendt dem og fået forhandlet en fredsaftale med dem, i det mindste kunne man have gjort et forsøg, de tog jo selv initiativ til en våbenhvile for to år siden.
Hvis palæstinensernes eneste mulighed for at forsvare sig selv er gennem støtte til en terrororganisation er det vel forståeligt, hvis Gaza var et suverænt område som selv kontrollerede sine grænser ville det være forkasteligt, men det er jo netop Israelerne som kontrolerer grænserne og området er jo desværre blot et fængsel, så det eneste de kan gøre for at kræve grænserne åbnet og suverænitet er åbenbart det de gør.
Israelerne tjener endda styrtende summer på de skatter palæstinenserne er tvunget til at betale til Israel.
Men ja, Hamas er en terrororganisation og det ville være mere sympatisk hvis de angreb militære mål, men det retfærdiggør ikke Israels konsekvente angreb på civile måkl i Gaza, det er også terror og endda i meget større skala.
 
11. jan 19:36 af Jørn
Der findes kun 1 løsning som kan akcepteres af begge parter (ihvertfald de moderate på jødisk og palestinensisk side) og det er 2 stater som foreskrevet i 1948-delingsplanen og med Jerusalem som delt hovedstad!
Og der vil være krig til det sker eller måske snarere til araberne er så mange at de skubber jøderne i havet.
Men dette er ikke den sidste krig eller de sidste civile ofre. Herre Jemini - det har været sådan i 60 år og der går nok 60 år mere på samme måde.
Men vi kan jo håbe at Barack Obama kan trække parterne til fadet og få delt territorierne imellem de forskellige religioner.
Jeg holder ikke med nogle af dem men sympatiserer helt klart mere med Israel som trods alle mangler er et demokratisk land hvor også arabere kan sidde i parliamentet - det findes vist ikke i noget arabisk land - nåh nej de har jo fordrevet eller skudt deres jøder for længst!
 
11. jan 19:41 af Jimmi Kristensen
Jeg har allerede sagt at Hamas var en terrororganisation så det har jeg forlængst accepteret.
Men både PLO og ANC i Sydafrika har også tidligere været terrororganisationer.
Og man skulle have anerkendt dem og fået forhandlet en fredsaftale med dem, i det mindste kunne man have gjort et forsøg, de tog jo selv initiativ til en våbenhvile for to år siden.
Hvis palæstinensernes eneste mulighed for at forsvare sig selv er gennem støtte til en terrororganisation er det vel forståeligt, hvis Gaza var et suverænt område som selv kontrollerede sine grænser ville det være forkasteligt, men det er jo netop Israelerne som kontrolerer grænserne og området er jo desværre blot et fængsel, så det eneste de kan gøre for at kræve grænserne åbnet og suverænitet er åbenbart det de gør.
Israelerne tjener endda styrtende summer på de skatter palæstinenserne er tvunget til at betale til Israel.
Men ja, Hamas er en terrororganisation og det ville være mere sympatisk hvis de angreb militære mål, men det retfærdiggør ikke Israels konsekvente angreb på civile måkl i Gaza, det er også terror og endda i meget større skala.
 
11. jan 19:57 af Jørn
Faktisk kontrolerer Israel kun ½ delen af grænserne idet Egypten holder Rafah-grænsen og de er om muligt endnu mere restriktive end Israel med at få Hamas ind i landet. Iøvrigt er det også Israel som leverer alt strøm til Gaza udover næsten alle andre forsyninger.
Hamas gemmer sig konsekvent bag de civile (hvilket ikke retfærdiggør Israel angreb men forklarer dem delvist)
Der findes kun civile mål i Gaza da Hamas er hurtig til at tage militæruniformerne af når det vanker bank. De kan bedst li at bruge de andre - det gør jo ikke så ondt!
 
11. jan 20:00 af Thomas O.B Jørgensen
@ Jørn

Jeg er meget enig med dig. Det er ganske utroligt at mange danskere bøjer sig i støvet og blot beskuer sagen fra palæstinensernes side.

" Hvis palæstinensernes eneste mulighed for at forsvare sig selv er gennem støtte til en terrororganisation er det vel forståeligt, hvis Gaza var et suverænt område som selv kontrollerede sine grænser ville det være forkasteligt, men det er jo netop Israelerne som kontrolerer grænserne og området er jo desværre blot et fængsel, så det eneste de kan gøre for at kræve grænserne åbnet og suverænitet er åbenbart det de gør."

Løsningen på dette 'gridluck' er altså affyrring af raketter og granater mod civile israelere. Kom nu ind i kampen.

Man anerkender ikke terrororganisationer, fat det dog. Du kan ikke sammenligne staten Israel med Apartheit-regimet. Læs Jørn's indlæg!!
 
11. jan 20:00 af N. Nikolajsen
Håber Israel gør arbejdet færdigt denne gang!
 
11. jan 20:03 af Thomas O.B Jørgensen
undskyld! gridlock
 
11. jan 21:10 af Blem
Dødskult? Ja, men egentlig mere en jomfru-kult. Engelske undersøgelser viser, at selv moderate og upolitiske unge mænd fra Gaza og Vestbredden er klar til at blive selvmordsbombere, fordi de tror på, at de får 84 jomfruer i det muslimske paradis, hvis de slår vantro ihjel, og dermed dør som martyrer. Forklaringen på dette er, at de unge mænd lever i et samfund, hvor det er svært at komme i kontakt med det andet køn, og at deres egen fremtid er trøsteløs. Så virker det tillokkende at til evig tid at kunne vælte sig rundt med dejlige unge jomfruelige damer - for når man har været igennem de 84 skønjomfruer, så bliver de sandelig til jomfruer igen. Og sådan fortsætter det.
 
11. jan 21:33 af Hugin
@Jimmi Kristensen

"hvorfor tør de fleste her ikke stå ved deres udtalelser og anvende deres fulde navn"

Det kan jeg godt svare på, nu du ikke er i stand til at regne det ud selv. Så du TV-indslaget fra rådshuspladsen, hvor man interviewede en midaldrende jødisk dame? Så du hvodan hun fór sammen hver gang der kom en høj lyd fra koret af heilende moddemonstranter?

Sådan ender man hvis man lægger sig ud med den offentlige vedttagne parole; som i DK er at arabere/muslimer per definition er nogle stakkels ofre for de fascistiske israelere/jøder. Hvis man er jøde må man i Danmark anno 2009 acceptere at ens børn ikke kan gå i folkeskolen, fordi antallet af elever med arabisk/muslimsk baggrund gør det farligt. Man må som jøde leve med at man ikke kan vise sin religion offentligt pga. faren for overfald og så sent som i går måtte jøderne konstatere at det nu også er nået dertil at man knapt nok kan forsamles i synagogen, pga. ophidsede muslimske mængder der forsamles udenfor. Ja, et par uge jøder blev sågar skudt på ene og alene fordi de er jøder.

Sådan behandles jøder p.t i Danmark, en historie der har gentaget sig selv gennem århundreder i Europa - og som det går jøderne går det også de der vover at sympatisere med jøderne; de bliver også mål for jødehadernes overgreb.

Min sympati er i den sammenhæng ensidigt med den jødiske befolkning der intet andet ønsker sig end et sted hvor de kan leve i fred og fordragelighed, det være sig her eller i Mellemøsten. Men den sympati kan jeg ikke udstille offentligt uden selv at blive genstand for jødehadernes vrede, trusler og vold. Mit navn er unikt, kender man det tager det 30 sekunder at Google sig frem til mit tlf.nr og min adresse. Den risiko kan jeg ikke byde min ægtefælle og mine små børn - ergo optræder jeg anonymiseret i debatten.

Tænk lidt over det, min ven Jimmi Kristensen der er så heldig at nyde det privilegie uden risiko at kunne skrive sin ærlige mening under eget navn!!!!
 
11. jan 21:38 af Thomas O.B Jørgensen
@ Blem

Sandt nok, men en del af foklaringen er også deres skolegang hvor de i en meget tidlig alder bliver indoktrineret. Disse links er udvalgt tifældigt ved søgning på indoktrinering af folkeskoleelever, Palæstina. Der er dog en vis sammenhæng i form af den journalistiske vinkel.

http://www.israel-online.dk/opinion/050520%20Indoktrinering%20ti l%20had%20og%20mediernes%20blinde%20%F8je.php

http://avisen.dk/blogs/reu tzau/det-handler-ikke-om-land-eller-statsdannelse_10613.aspx

http://jp.d k/udland/mideast/article1399160.ece

http://www.dvbs.eu.org/Hjernevask/

https://www.information.dk/print/178814

http://da.danielpipes.org/arti cle/3141
 
11. jan 21:48 af Hugin
Til de der påstår Gaza kontrolleres af Israel, så er sandheden jo altså at det kun er grænsen mellem Israel og Gaza der - naturligt nok - kontrolleres af israel. Grænsen mod Egypten kontrolleres - naturligt nok - af Egypten. Men læg mærke til at Gaza skam også har adgang til Middelhavet og dermed til interantionalt farvand, så udbyggede man havnefacilitetetne og satsede på turisme kunne Gaza sagtens blive et ganske behaheligt sted at leve, helt uafhængigt af såvel Israel som Egypten.

Det kræver imidlertid at man lægger ambitionerne om at dræbe alle jøder, udslette Israel og indføre en stringent fascistoid Islam overalt på hylden og bruger udvikingsbistanden fra USA, Europa og de arabiske "venner" på infratruktur, uddannelse, økonomisk udvikling osv.

Med Hamas ved roret har man altså istedet valgt at bruge pengene på raketter der skydes ind over Israel.......og der er jo ikke så meget andet at sige til det end at det er et valg, og som alle andre valg her i livet har valget konsekvenser. Man høster det man sår, og sår man vold, død og ødelæggelse........!
 
11. jan 21:53 af Jørn
Faktisk kontrolerer Israel kun ½ delen af grænserne idet Egypten holder Rafah-grænsen og de er om muligt endnu mere restriktive end Israel med at få Hamas ind i landet. Iøvrigt er det også Israel som leverer alt strøm til Gaza udover næsten alle andre forsyninger.
Hamas gemmer sig konsekvent bag de civile (hvilket ikke retfærdiggør Israel angreb men forklarer dem delvist)
Der findes kun civile mål i Gaza da Hamas er hurtig til at tage militæruniformerne af når det vanker bank. De kan bedst li at bruge de andre - det gør jo ikke så ondt!
 
11. jan 21:56 af Jørn
undskyld gensendelsen!
 
11. jan 23:51 af Andreas
Det beviser at det er en kriger religion, der på mange måder minder om vores egen asa tro. Noget vi skaffede os af med for ca. 1000 år siden.
Gad vide om de virkelig for alvor tror de vil møde 72 skønjomfruer i himmelen. Det er jo en skrigende naivitet. Det må blive en grim overraskelse når de "opdager" at der intet er bagefter, eller i bedste fald 72 lyse rosiner!
 
12. jan 00:54 af Jimmi Kristensen
Jeg har allerede sagt at Hamas var en terrororganisation så det har jeg forlængst accepteret.
Men både PLO og ANC i Sydafrika har også tidligere været terrororganisationer.
Og man skulle have anerkendt dem og fået forhandlet en fredsaftale med dem, i det mindste kunne man have gjort et forsøg, de tog jo selv initiativ til en våbenhvile for to år siden.
Hvis palæstinensernes eneste mulighed for at forsvare sig selv er gennem støtte til en terrororganisation er det vel forståeligt, hvis Gaza var et suverænt område som selv kontrollerede sine grænser ville det være forkasteligt, men det er jo netop Israelerne som kontrolerer grænserne og området er jo desværre blot et fængsel, så det eneste de kan gøre for at kræve grænserne åbnet og suverænitet er åbenbart det de gør.
Israelerne tjener endda styrtende summer på de skatter palæstinenserne er tvunget til at betale til Israel.
Men ja, Hamas er en terrororganisation og det ville være mere sympatisk hvis de angreb militære mål, men det retfærdiggør ikke Israels konsekvente angreb på civile måkl i Gaza, det er også terror og endda i meget større skala.
 
12. jan 03:04 af Jimmi Kristensen
Israelerne kontrollerer jo havet udfor Gaza og tillader ikke international skibstrafik, ligesom fiskerne fra Gaza højst får mulighed for at sejle et par sømil ud.
Gaza er de facto et fængsel og Israelerne skaber jo blot flere ekstremister ved at bombe civilbefolkningen.
Hvem ville ikke også hvis man boede i Gaza bakke op om Hamas istedet for de Israelere som dagligt smider bomber i hovedet på en og ens familie.
Jeg kunne selv bakke op om både DF og Enhedslisten, hvis Købenmhavn blev bombet og det var dem som ville forsvare os, selv om jeg afskyr begge partier.
Israelerne kan kun være glade for at palæstineserne ikke er i stand til at forsvare sig selv.
Israel sår en bitter frugt, og det her sammen med bla Irakkrigen skaber jo kun had til vesten og giver os ikke nogen demokratisering, tværtimod så styrker det kun dem som ikke vil frihed og demokrati. Det er bla derfor at det værste og mest undertrykkende fundamentalistiske terrorregime i Mellemøsten Saudi Arabien støttede både Irakkrigen og ikke støtter palæstineserne. Irak er en demokratisk mønsterstat i sammenligning med denne ifølge Dansk folkeparti vor mest trofaste allierede, føj.

http://www.antiwar.org/
 
12. jan 13:02 af PeterK
11. jan 17:20 af Jimmi Kristensen

Jaja, så fik vi da også den - moralsk ækvivalens - vi er selv lige så slemme, med henvisning til det "jødiske gamle testamente", hvilket religionhistorisk er det pureste vrøvl. Tora'en og Det Gamle Testamente er ikke det samme.

Du har intet fattet om religion. Hele kristendommen er et eneste stort opgør med det gamle testamentes lovreligion. Kan du nævne mig bare et eneste land der udelukkende styres efter det gamle testamente, og hvor al lovgivning er Det Gamle Testamente. Jeg kan nævne en 50-60 stykker, der styres af lovreligionen Islam, og hvor lovgivningen er Koranen og dermed guddommelig og urokkelig. Samtlige er medlem af FN, og samtlige overtræder i stor stil de menneskeretigheder de har skrevet under på. De har endda opfundet deres egne som er stik modsatte, og totalt underlagt Sharia. I Hamas' øjne er det derfor ikke en overtrædelse af nogens rettigheder når børn og kvinder ofres på Islams alter. Derfor er det også uvidenhed, og i nogle tilfælde hykleri og dobbeltmoral, når vi bruger FN's menneskerettigheder i konflikten, den ene part - Hamas og støtter - anerkender dem ikke.

Kan du nævne mig et eneste land med muslimsk flertal hvor ikke-muslimer de facto og det jure nyder samme rettigheder som muslimer, jeg kan nævne dig masser af tilfælde på det modsatte: At muslimer nyder samme rettigheder i samfund med ikke-muslimsk flertal. Kan du nævne mig et eneste sted hvor Islam eksisterer fredeligt i et ikke-muslimsk samfund, eller hvor et muslimsk land grænser op til et ikke-muslimsk land?

Til sidst, hvor godt synes du, på en skala fra 1 - 10, Hamas har været til at overholde den våbenhvile de selv valgte ensidigt at bryde?
 
12. jan 13:40 af Thomas O.B Jørgensen
@ Jimmi Kristensen


Hvem afkræver du et svar?
 
12. jan 14:24 af Jan Daniel Andersen
Man kan iøvrigt betragte verdenssamfundets syn på tingene, ved at kigge åp FN's menneskrettighedsråd (kan ikke huske det præcise (nye) navn). Her kan man få en antydelse af om det internationale samfund har en bias i forhold til hver de aktuelt stridende parter.

Man kan her hæfte sig ved at Sudan, Nord Korea, Cuba, Congo ikke er blevet kritiseret officielt EN ENESTE GANG. Israel derimod er blevet anklaget for brud imod menneskrettighederne hele 20 gange.

Vil nogen virkelig påstå at Israel er syndere, medens Sudan, Nord Korea, Cuba, Congo helt kan frikendes? Det er for mig et ganske bizart faktum.
 
12. jan 16:08 af Peter Krogsten
Undtagelsesvis en one-liner.

FN er en latterlig pap-organisation vi kun kan komme for langsomt ud af.
 
13. jan 01:17 af Jimmi Kristensen


Hold nu op med det pjat, Cuba, Nord Korea, Sudan etc er endnu mere forbryderiske end Israel, men det retfærdiggør da på ingen måde Israelske krigsforbrydelser.
En forbrydelse kan aldrig bruges til at retfærdigøre en anden forbrydelse, fordi en bankrøver røver min lokale bank, retfærdiggør det da ikke hvis jeg stjæler i supermarkedet...
Til PeterK jo da, Dubai og Tyrkiet ihvertfald, der har kristne samme rettigheder, også tilnærmelsesvis i Malyasia og Libanon.
Og det land der styres mest af lovreligion er jo vor mest trofaste allierede (søren Espersen,DF) Saudi Arabien. Og nu du snakker om det gamle testamente, så er det jo rent faktisk det som jøderne tror på, så måske forklarer du dermed hvorfor de ikke er bedre end de muslimske fundamentalister. (selv om der selvfølgelig heldigvis findes både verdslige og moderate jøder og muslimer).
Af kristne lande som styres af lovreligion kan man da heldigvis kun nævne Vatikanstaten, men for nogle hundrerede år siden kunne man da nævne mange flere. Fandt i øvrigt lige verdens modigste pige, fra Palæstina:
http://www.youtube.com/watch?v=SQyIKyd2gqA&feature=re lated
I øvrigt var det oprindeligt Israel som brød den Våbenhvile med et morderisk angreb på en Hamasleder, og derudover lukkede Israelerne grænsen og stjal skatterne fra selvstyret. Israels fredsvilje er vel 2, og hamas var vel 3 for 2 år siden, men er nu også kun 2, så der er nok ikke udsigt til fred.
 
13. jan 01:20 af Jimmi Kristensen
Glemte lige Albanien og Kazakstan, hvor kristne og muslimer også har samme rettigheder.
 
13. jan 20:19 af Jan Daniel Andersen
@Jimmi Kristensen.
Jeg forsøger ingenlunde at undskylde Israel's til tider dårlige opførsel. Jeg forsøger blot (med tilsyneladende ringe held) at illustrere at der er en global bias der langt fra er i Israels favør.

Jeg erkender helt klart at Isreal ikke altid spiller efter reglerne. Men de har fanme også fjernder på alle sider og er under konstant trussel. I den aktuelle sag, er der vist ingen tvivl om at det er Hamas der er de primært ansvarlige. Og at en repræsentant fra "partiet", blærer sig med hvor smart det er at bruge civile, som missilskjolde drejer jo ikke ligefrem sympatien i deres favør vel?

Jeg er som liberalist ubetinget imod krig. Men jeg vil for altid forsvare alles ret til selvforsvar. Også Israels.
 
13. jan 22:46 af Christoph
Dejligt med den store historiske indblik, der præger leder og kommentarer. Der er nogle, der ikke skal have skolepengene tilbage som bankpakke...
 
13. jan 22:46 af -peter-
@Zoolander

Jeg er helt enig. De herboende palæstinensere der demonstrerer på rådhuspladsen burde rejse hjem til palæstina og gøre handling af deres trusler.

Det ville klæde dem langt bedre end det gør at lave ballade, optage de ellers så travle politifolk, blive anholdt, få stillet advokat til rådighed og generelt bare igen koste den danske skatteyder millioner af kroner!

Alle palæstinensere rundt omkring i verden burde generelt tage tilbage og hjælpe deres landsmænd. I mellemtiden vil jeg så knappe op for en Lockheed-Martin aktie eller to.
 
13. jan 23:46 af Jimmi Kristensen
Hvad med de herboende Israelere som demonstrerer for krigen, burde de ikke også rejse hjem og kæmpe deres krig? Og hvvorfor er de mest krigeriske bosættere og ortodokse fritaget for militærtjeneste i Israel?
I øvrigt så er det en sort dag idag, hvor demokratiet netop idag er blevet afskaffet i Israel:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1054903.html


 
18. jan 01:36 af Jimmi Christensen
Hej Jimmi Kristensen,

Kan du give mig noget dokumentation for, at Hamas skulle have tilbudt Israel anerkendelse og varig fred for to år siden?

Jeg kan kun finde Hamas' charter, hvor Hamas' endegyldige mål er at udslette Israel.

Forresten kender du begrebet taqqiya? Eller dhimmi for den sags skyld?
 
19. jan 16:56 af Michael
Hvad er en Rollemodel? Der menes sandsynligvis Forbillede.
 
 

Tilføj kommentar

Dit navn:
Kommentar:
 
 
Tilbage til forsiden

Danskerne siger ja til brugerbetaling for hjemmehjælp (10. nov 08:59)
Rohde vil have Haarder som kommissær (10. nov 08:16)
Større udgifter til administration i Løkkes storkommuner (9. nov 14:34)
Tidligere SF-borgmester i Vejle vil stemme borgerligt (9. nov 14:09)
Landsretten frikender Youtube-guldsmed (9. nov 13:22)
Retorikprofessor: Politikere er blevet bedre til at snakke udenom kritik (9. nov 12:17)
SF: Hjemrejseordning for udlændinge skal være med fortrydelsesret (9. nov 11:17)
Penge er uden betydning for kvaliteten af skolens undervisning (9. nov 10:33)
Vesselbo: DF-retorik smitter af på regeringen (9. nov 10:02)
Kvinder stemmer på mænd (9. nov 08:59)
Ernæringsforskere: Fedtskat kan sænke levealderen (9. nov 08:14)
Folketingsflertal vil forbyde tobak til vandpiben (9. nov 07:28)
Aaen: Jeg er stadig kommunist (8. nov 14:13)
Venstreborgmester kritiseres for bilreklame (8. nov 13:37)
DF sikrer millioner til bedre paskontrol (8. nov 13:02)
Samuelsen: Gratis offentlig transport i Horsens (8. nov 11:21)
Akut syge behandles af medicinstuderende (8. nov 09:58)
Klimatopmøde kan gøre kørekort 3.000 kroner dyrere (8. nov 09:35)
  Dagens klumme: Asger Aamund forestiller sig en omvendt Kolind - eller en Helle Thorning: 60% skat på Fyn, 40% alle andre steder.
 
Foto: Bax Lindhardt / Scanpix
Integrationskonsulenter tror ikke, at hjemrejsepenge vil få utilpassede indvandrere til at rejse (10. nov 07:47)
   

   
   
 

 

   
 
   
Indenfor 14/03/08