180Grader.dk har skiftet system!
180Grader.dk har skiftet system!
180Grader.dk har skiftet system!
Lørdag den 26. maj 2012
     180 web
 
Leder: Forbud igen og igen og igen og igen ...
 
Leder: Kommunismens idealer og kommunismens forbrydelser hænger sammen
 
Leder: Kunst uden armslængde
 
Leder: Den ægte vækstpakke
 
Leder: Las os passe hver sit
 
Leder: Politikeres privatliv skal ikke være fredet
 
Leder: Hurra for skattekonkurrencen!
 
Leder: Danskerne står imod kravet om højere skat
 
Leder: Sæt pjæk på dagsordenen i valgkampen
 
Leder: Krigsgalninge alle vegne
 
Leder: Skattestop - her og der
 
Leder: Udansk Folkeparti slår til igen
 
Leder: Gambia som foregangsland!
 
Leder: Lønborg gør det igen
 
Leder: Klimaforandringer i perspektiv
 
 
19. feb 2008 kl 22:30 Print   Send artikel

Leder: Flere af Pind, tak

 
Så blev størstedelen af de forsamlede nulliteter i Venstres folketingsgruppe enige om at ham Søren Pind, han skal altså ikke tro, at han er noget særligt. Udtaler man sig på et forkert tidspunkt om, hvad man mener, så skal man fratages en post, sådan er det, for man kan ikke have, at alle mulige folketingsmedlemmer mener noget på uautoriserede tidspunkter. Meninger er noget, man lukker ud i afmålte doser, og kun når man har lov til det i henhold til spillereglerne, som må eksistere, hvis ikke meningsanarkiet skal herske.

Hvis man var følelsesmæssigt engageret i Venstre, så var det lige til at græde over. Partiet er på Christiansborg befolket af opportunister og efterabere uden evne til at tænke en eneste principiel og selvstændig tanke, og det lever disse mennesker højt og flot på, for det passer statsministeren fint, at han har eneretten til at tænke. En mand som Søren Pind kan derimod noget og vil noget, men den går ikke, Granberg, et hak i tuden til dig.

Hvis Søren Pind var et sartere menneske, end han er, var han for længst skredet fra det hele, og så ville fremtidens mest prominente Venstre-folk udelukkende være javel-typer som f.eks. Troels Lund Poulsen og Inger Støjberg, og ingen ville forhåbentlig gide stemme på partiet, fordi det ikke ville have en oprigtig sjæl, kun ønsket om at skrabe fine poster sammen til sig selv.

Spekulerer en mand som Anders Fogh Rasmussen mon nogensinde over, hvad det er for et parti, han afleverer til sin afløser, eller er han fuldstændig ligeglad? Det er jo bemærkelsesværdigt, at nutidens succesfulde Venstre netop ikke er bygget op af medløbere, men af folk som Fogh selv, Uffe Ellemann-Jensen, Bertel Haarder og Thor Pedersen, som i de gode gamle dage ikke var bange for at gå i brechen for en sag, selvom den ikke lige var afstemt i regeringens koordinationsudvalg, og som godt kunne tænke tanker i bøger og aviser, selvom de ikke var blevet drøftet i folketingsgruppen.

Men verden er jo selvfølgelig blevet en anden, som Anders Fogh Rasmussen så ofte pointerer, når han skal begrunde sine flakkende holdninger. Måske har han vitterlig bildt sig selv ind, at gele på vakuum-glas er, hvad vælgerne vil have i dag, mens Søren Pinds insisteren på at mene noget og holde fast i det i mere end en uge af gangen er håbløst forældet.

Lad os i så fald ikke håbe, at statsministeren har ret.
AddThis Feed Button Tilbage til forsiden
 
 

Kommentarer

19. feb 23:03 af Henry Larsen
Kommunismen er død, konservatismen er død, liberalismen er død, tilbage er socialdemokratismen og den bestyres idag af dens største kritiker siden Madsen Mygdal. Et enkelt lyspunkt i al bedrøveligheden er Søren Pind, men ham skal de nok også få ned med nakken. der er dog håb om at som lederen antyder, er lavet af et lidt sejere stof, han har min fulde støtte.
 
19. feb 23:05 af niels
Lige i øjet.
Vendekåber bryder sig jo ikke om for friske pust i gaden. Så ser man jo, hvad der (ikke) er indenunder
 
19. feb 23:06 af Rasmus J.
Den liberale stilhed i Folketinget er øredøvende...
 
19. feb 23:10 af Karsten Kristoffersen
Søren Pind er en uborgerlig populist, der falder politiet i ryggen, fordi han ved, at han her kan score gratis points. Politiet og Per Larsen er jo forsvarsløse.

Havde han været ægte borgerlig, havde han aldrig dolket politiet i ryggen på denne medløberiske og opportunistiske måde.
 
19. feb 23:58 af buller
Den danske regering er skrupelløs udbytter, respektløs afpresser, amoralsk grisk, diktatorisk medielidelig, fortsæt selv..... der er masser.

Håber en meteorit ryger ned i folketinget, det har vi sku snart fortjent.
 
20. feb 00:37 af Stig
Helt ærligt: Søren Pind blafrer jo totalt hid og did. Som det rigtigt siges i lederen er der inge grund til at være misundelig på Venstres generelt set uendeligt kedelige grå masse af loyale partisoldater, ogg her Pind i perioder været dejligt forfriskende,og sig selv. Men hans seneste maveplasker af et tåbeligt angreb på politiet er altså for oinligt og grift. Og da især lige nu !

Det politiske niveau i dette land bliver desværre i raketfart stadigt mere plat og medie-fikseret. Hvem kan skrive den mest grove kommentar på sin blog. Det er en pinlig konkurrence til tider. Men en gang imellem bør det få nogen konsekvenser. Særligt når man kvajer sig så voldsomt som Pind har gjort på det seneste.

Selv mistede jeg mest respekten for ham da denne ellers gode liberale fritænker pludselig forfaldt til halv-racistiske platheder om 'grønlændere, der lige var kommet ned fra indlandsisen'. Den slags nedladende grovheder var hverken særlig klædeligt eller særligt liberalt !

Så nu må han i en tid fritages et par ordførerposter og få lidt tid tilovers til at blive bare lidt mere voksen. Han har jo også lidt ny nebengeschäft i det private for tiden, så han klarer sig nok skal I se.
 
20. feb 01:40 af Liberalist
Jeg ved ikke med jer, men når der er valg, så bruger jeg en del tid på at udpege den kandidat, der bedst afspejler mine egne holdninger. Men hvad er demokratiet værd, hvis min udvalgte kandidat efterfølgende ikke må have en selvstendig mening, men bare har at være stemmekvæg for det parti han tilhører?

Der er 179 individer i Tinget. I en liberal verden ville disse have lov til at stemme individuelt efter helt egne holdninger. Se dét ville være en skøn dag for demokratiet i Danmark! Ét modent skridt nærmere et direkte demokrati.
 
20. feb 03:46 af AAge Øhle

Jeg har sendt Søren Pind en hilsen og tak, fordi han taler danskerens sprog i denne sag.

Skulle han finde på, at oprette et nyt parti med bl.a. kontante holdninger til tidens store problemer, vil han bive bakket op af store vælgergrupper.
 
20. feb 05:32 af Jonas
Vedr. Pinds kommentarer til Per Larsen, var det fandme på tide nogen satte det fjols på plads! Når manden misbruger sin position til at politisere på den måde, har han ikke fortjent nogen respekt. Lad mig foreslå, at det nye ungdomshus bliver placeret som nabo til Per Larsen :)
 
20. feb 06:21 af KB
Uden personligheder som Søren Pind ville Venstre med et trylleslag være forvandlet til det impotente og farveløse designerparti som Fogh har arbejdet så ihærdigt på at skabe.

Fogh siger, danskerne skal have ytringsfrihed, men han nægter partiets egne folketingsmedlemmer samme ret. Reklamefolk og spindoktorer er konge.

Lad os også lige huske at det ikke er første gang, Fogh sætter en MF'er til dørs (rettelse: får SAT en MF'er til dørs). Noget tilsvarende er sket for Eva Kjer Hansen, Leif Mikkelsen og sikkert mange andre. Eneste lyspunkt er at Jens Rohde ikke længere er i folketingsgruppen, Rohde er Voldemort.
 
20. feb 07:06 af KB
I Tante Berlingeren får Pind lige en svada fra journalist Thomas Larsen: (VERSALER tilføjet, KB)

"Mens Fogh suverænt vinder den ene værdikamp efter den anden, gentager Søren Pind omvendt sine fejl fra den sidste kommunale valgkamp, hvor han lancerede så vidtgående forslag til at bekæmpe integrations- og sikkerhedsproblemerne i København, at han OVERLOD HELE DEN POLITISKE MIDTE til Ritt Bjerregaard, som i overlegen stil vandt valgkampen og knuste den unge Venstrepolitikers drøm om at blive overborgmester."

"Den slags fejl begår Fogh ikke. Siden 2001 har han gradvist været med til at præge vælgernes holdninger, han har FORMET EN NY POLITISK MIDTE og han har haft et fast greb om en værdipolitik, som han ikke har tænkt sig at forære til centrum-venstre."

Thomas Larsens ideal er at erobre den "den politiske midte" og "forme en ny politisk midte". Er manden socialist? Kun borgerlige journalister kan lave borgerlige aviser! Der er en grund til at vi læser 180grader og ikke Berlingske Tidende....

http://www.berlingske.dk/article/20080218/danmark/702180056/
 
20. feb 07:18 af Hans Lundqvist
Regeringen har en plan, det håber jeg da ihvertfald. Men i dagens verden har vi så mange internationale forpligtelser som først skal afstemmes. Og hvorfor skulle Danmark kunne løse opgaven, når ingen andre Europæiske lande kan.

 
20. feb 07:20 af Sirenen
TAK for det! Et klap på skulderen til Søren Pind. Hvor må det være sørgeligt for en mand med personlighed at skulle stå skoleret for de gamle slips. Det er utrolig flot, at han holder ved.

Mvh. Sirenen
 
20. feb 08:31 af Afskaf skatten
Søren Pind er ikke just et geni, når kan kritisere Politiet for at drikke te med bøllerne, når sandheden er, at Politiet har forårsaget urolighederne ved deres arbejdsmetoder, som er krænkende for den personlige frihed og integritet. Han ligner mest et løsgående missil, lidt på linie med hin Rohde. Så er der mere klasse over fx Morten Messerschmidt, om end jeg er uenig med ham i det meste. Men han kan med sin talebegavelse jo nærmest tryllebinde og overtale.
 
20. feb 08:33 af Leif Mortensen
Ja hukommelsen i dansk politik er meget kort. Det er ikke længe siden, at Søren Pind med egne ord "var blevet voksen" og bakkede op om Foghs projekt med en loyal valgkamp for Foghs socialistiske valgprogram hvilket han blev belønnet for med posten som udenrigsordfører. Der var ikke meget ti teser over hans seneste valgkamp.

Måske er Pind den mindst ringe blandt ligemænd; men manden har også flakkende holdninger er opportunist og efteraber og har stemt for alle regeringens socialdemokratiske forslag siden han kom i Folketinget.
 
20. feb 08:43 af Pholst
Lederen forstår åbenbart ikke de politiske realistere i dk pt. Fogh er chefen i en organisation med en mission. Pind er og bliver et lille søm i denne sammenhæng. Når man dummer sig og antager ekstreme DF synspunkter får man tæsk - når man er medlem af venstre. Hvis nogen ellers har lagt mærke til det, er Fogh ved at lægge sig på midten af dansk politik. Det hørte vi senest på pressemødet i tirsdags, hvor Fogh i forbindelsen med de muslimske optøjer distancerede sig fra både venstre- og højrefløjs synpunkter. Kom igen leder - Pind er død i dk politik. Han forstår ikke dagens agenda - trods et bevist intellekt. PS selv justitsministeren er begyndt at moderere sig.
 
20. feb 09:00 af PeterK
-> Liberal,
Du skriver "I en liberal verden ville disse have lov til at stemme individuelt efter helt egne holdninger."

Det er der allerede taget højde for i Grundlovens paragraft 56
"§ 56
Folketingsmedlemmerne er ene bundet ved deres overbevisning og ikke ved nogen forskrift af deres vælgere."

En forskrift fra vælgerne tolker jeg som blandt andet et partiprogram fastsat af en gruppe vælgere - partimedlemmerne.

Derfor er det også en total misforståelse af demokratiets spillergler når diverse skribenter forlanger at løsgængere helst skal forlade Folketingen, og lade suppleanten komme til. Jeg kunne overveje om man burde ændre det sådan at hvis man har nok personlige stemmer til et kredsmandat er man valgt ind personligt, men hvis man ikke har nok er man valgt på partiets stemmer, og burde gå hvis man ikek er enig i paertiets politik mere. Det karambolerer dog stadig me §56
 
20. feb 09:01 af kimb
Søren Pind er efter min bedste overbevisning et soleklart eksempel på V´s værdifællesskab med DF. Ubehagelige indskrænkninger af personlig frihed og overvågning er mantraet. For god ordens skyld; Jeg mener selvfølgelig at det er dybt forkasteligt at unge tosser fare rundt og brænder andres private ejemdom af, men det skal ikke være en undskyldning for ulighed for loven, som Pinden foreslår. DK bliver med Fogh ved roret mere og mere konservativt og nationalistisk og ikke meget tyder på at det bliver en pind bedre
 
20. feb 09:22 af Søren Andersen
Ligesom det i begyndelsen af 1900-tallet lykkedes for det danske landbrug at skabe et totalt ensartet industrialiseret svin, er det lykkedes for Anders Fogh at fjerne enhver form for individialitet i Venstres folketingsgruppe. Det hele kører efter førerprincippet, som Adolf Hitler har defineret således:

"Einer bestimmt und die anderen folgen."

Det var ellers gode gennemtænkte synspunkter, Søren Pind gav udtryk for. Selvfølgelig har han da ret i, at der er behov for en effektiv politiindsats, og at den kriminelle lavalder bør sænkes. Modsat Anders Fogh har Søren Pind indset, at det ikke er nogen løsning bare at lade stå til og forsøge at få en dialog igang med de unge stenkastende brandstiftere.


Det var også befriende at høre en borgelig politiker kritisere politiets slaphed. Alt for mange borgelige politikere ligger under for den hjernedøde opfattelse, at man ukritisk bør bakke politiet op, uanset hvor slapt og udueligt det agerer.

 
20. feb 09:30 af Kjeld Flarup
Det er egentligt en gammel Venstre diciplin, at man har uregerlige typer som Søren Pind, der profilerer og giver håb, men som man ofte sætter på plads. På den måde kan Venstre afkoble den liberale utilfredshed, samtidigt med at de bevarer deres socialdemokratiske linie.

På det led er Søren Pind en nyttig idiot.
 
20. feb 09:31 af Daniel II
Jeg har svært ved at opfatte Søren Pind særlig positivt. Nuvel, han siger sin mening. Men hvad er hans meninger? Kollektivistiske ideer om "vores land", tvungen afvænning af narkomaner, regulering af dit og dat, tåbelig kulturromatinsk bavl, osv.

Han er jo bare en original og ikke en særligt liberal type.
 
20. feb 10:00 af Jacob Rasmussen
@Søren Andersen:

Godwins lov siger at "Jo længere en internetdiskussion bliver, desto større bliver sandsynligheden for en sammenligning som involverer Hitler eller nazismen.". (Kilde: Wikipedia)

Dette regnes ofte for tegn på, at en diskussion er udtømt for argumenter.

Det er dog sjældent at man når til dette punkt så tidligt som i denne debat.

Loven siger intet om sammenligning med svin.
 
20. feb 10:44 af Daniel
Fogh gør jo blot det han er nød til: Strømliner partiets udmeldinger for at imødegå main-stream mediernes hudfletning, af ALLE politiske argumenter der ligger til højre for den lyserøde socialliberalisme.

Således kunne de færreste medier der forargede sig over Pind'en, rent faktisk bryste sig af at have læst og forstået hans blog i sin helhed, men valgte så den del om Poliet uden for kontekst.

Som Fogh ved, afgør de små midtergrupper af efterlønsmodtagere, funktionærer og børnefamilier med 100% sikkerhed hver eneste danske valg. Og jo mere den tendes bekræftes, jo mere kontrol må de store partier have med deres medlemmer. Det er jo heller ikke fordi SF og S er nirvana'er for fri og åben værdidebat vel ? Efter at Ritts røde skole brilledere med at ønske ejendomsværdibeskatningen hævet til en markedsomstyrtende værdi til stor bestyrtelse for os med arbejde og bolig, så blev der også ganske stille dér ...
 
20. feb 11:08 af Hugin
#Jacob

Ork, jeg har da set utallige debatter, der STARTER med Hitler-sammenligningen. I denne debat gik der næsten et halvt døgn; det må da nærmest betragtes som flot :)
 
20. feb 11:23 af Louise K.
Hvad er det nu, man kalder en stat, hvor man ikke må kritisere politiet....?
 
20. feb 11:30 af Hugin
Iøvrigt så filosoferede Simon Espersen, leder af Copenhagen Institute, for et års tid siden (så vidt jeg husker) over den stadigt mere fremherskende topstyring af de danske partier. Hans tese er noget i retning af at partier, der er præget af en pragmatisk tilgang til politk nødvendigvis må være topstyrede, hvis ikke det hele skal desintegrere i signalforvirring. Partier der derimod er gennemsyret af princippolitik kan slå topstyringen fra og lade enkeltpersoner lufte egne holdninger til stort set alt. Principperne samler i sidste ende.

Iflg. Espersen er der p.t. reelt kun to principorienterede partier i dansk politk, Enhedsl. (kollektivisme/socialisme) og Liberalisterne (mindre stat/lavere skat). Blandt pragmatistpartierne er DF og V blandt de mest succesfulde; mærkeligt nok er de også blandt de mest topstyrede. Det maner jo til eftertanke.

Problemet er i min optik ikke at Fogh går efter midtervælgerne, det skal han jo gøre hvis han vil beholde regeringsmagten. Problemet er at de klart borgerlige VK-vælgere der 'falder af' når Fogh og Bendtsen trækker mod midten ikke har et sted at gå hen. Havde de et sted at gå hen, hvor de kunne samles og med deres 'vægt' trække regeringen lidt i den anden retning, så ville den borgerlige fløj ikke være i splid med sig selv. Pind er en eksponent for en borgerlig fløj, der ikke formår at dække alles behov.
 
20. feb 11:33 af Hans Jørgensen
søren pind er sendt på gaden af fjogh for at retfærdiggøre regeringens indgreb. Nu kan de altid henvise til at de da ikke er gået vidt som søren pind.
 
20. feb 11:40 af Hugin
Skal vi ikke én gang for alle slå fast at Søren Pind IKKE har kritiseret politiet; han har kritiseret den tankegang (der desværre også er fremherskende i dele af politiledelsen, herunder hos Per Larsen) at dialog med uromagerne og en ikke-konfrontorisk stil prioriteres så højt, at det reelt saboterer ordenshåndhævelsen.

Ja, jeg véd godt at Pind redigerede på ordlyden, da SMS kastede sig over formuleringen; men i min optik var adressen helt klart hele tiden det mindset Per Larsen er eksponent for; aldrig politimanden på gaden!

Når så mange stadig misforstår det, må det være fordi de kun støtter sig til MSMs absurde fordrejning af historien.
 
20. feb 11:41 af Hugin
#Hans Jørgensen

Hvilket indgreb referer du til?
 
20. feb 11:46 af father
når man står uden for døren med et aftryk af en Ecco sko i røven er det helt sikkert fordi man har været foran
 
20. feb 13:21 af Niels C
Pind er da en ren lise, han giver udtryk for en frustration og magtesløshed, mens de fleste andre har en 'Nå Jah' sådan er det holdning.
Og når man så sammenligner med konservative som Mogens'Send dem til Jylland'Lønborg. - Nej Lønborg vi har nok i Jylland, og desuden I kan jo bare lade vær med at akceptere flere tilflyttere.
Nej så er der mere flow over Jalvings forslag om 'Kong Hans Ø', jg har lige hørt ham i dagens debat sammen med Kim , hvad er det nu han hedder fra Venstre. Denne Kim er alt det som lederen gør berretiget nar af, fuld af selvhøjtidig diktion uden substans, hvis det er ventres stil så ender Venstre som socialdemokraterne inden for en kort årrække.
 
20. feb 13:55 af Peter J.
Det MÅ være Kim Andersen, du skriver om! Han er lige netop sådan :-)
 
20. feb 14:14 af Sebastian
God leder, der minder en om, at Venstre i sin nuværende form er et ligeså uambitiøst parti der, som også Socialdemokraterne, bare ønsker magten uden at kunne huske hvorfor.
 
20. feb 14:42 af Søren Andersen
Da jeg var yngre, troede jeg, at det kun var Socialdemokraterne, de radikale og venstrefløjen, der ønskede en slap og vattet kriminalpolitik. I dag kan jeg se, at hele Venstres folketingsgruppe, bortset fra hædersmanden Søren Pind, og hele den konservative folketingsgrupp bakker op om det ineffektive uduelige politi og den humane (dvs. forbrydervenlige) kriminalpolitik.

Den seneste bombesprængning viser med al ønskelig tydelighed, at Søren Pind har ret.

Det eneste, man kan sige til den måde, hvorpå Søren Pind bliver banket plads, er: "føj for satan".

Tag parti i kampen mod de kriminelle, støt Dansk Folkeparti.
 
20. feb 15:04 af Leif Knudsen
Søren Pind er et mandfolk!
 
20. feb 15:35 af ThomasW
@Karsten Kristoffersen
Hvorfor er det forkert at påpege det absurde i at en fremtrædende politiembedsmand blander sig i politik ved at anbefale appeasement af kriminelle?
Hvis nynazister havde lavet ballade for at få et hus, og Per Larsen havde foreslået, at kommunen skulle belønne dem med et hus, er jeg sikker på, han var blevet fyret meget hurtigt.
 
20. feb 15:39 af Kent Andersen

Jeg synes det er en god leder med en god pointe.

Mange kommentarer her kritiserer Pind's holdninger, og siger, at lederen er forkert på den, og at vi "ikke skal have flere som Pind", fordi disse folk er uenige med Søren Pind. Så vidt jeg læser lederen, kan jeg kun sige, at disse folk ikke har læst lederen korrekt. Lederen roser Pind fordi Pind HAR holdninger - ikke fordi Pind's holdninger ER korrekte. Forskellen er stor. Kort sagt advokerer lederen for at vi skal have folk med HOLDNINGER - dvs også folk med holdninger vi er uenige i.

HOLDNINGER tak !!! Formålet med et politisk parti er at repræsentere et sæt holdninger - ikke at maksimere antallet af stemmer på partiet !!! Det står faktisk i grundloven - hvis der da stadig er nogen der tager grundloven alvorligt... Hvis ikke så skriv dog for pokker grundloven om eller også fjern den !!!
 
20. feb 20:06 af Per
Jeg har altid været tilhænger af retssamfundet. Men retssamfundet har ændret sig, siden jeg var ung. Staten har efterhånden opbygget så omfattende regelsæt og magtbeføjelser overfor borgerne, at det er blevet for meget for det offentlige personale. Myndighedsovergreb er nu en dagligdags foreteelse, som følge af, at de ansatte ikke er dygtige nok, og aldrig bliver det, til at administrere alle de myndighedbeføjelser, de er blevet pålagt. Myndighedsovergreb opleves idag løbende af alle, der ikke falder i et med tapetet. Som ung forsvarede jeg min ret overfor systemet. Det er jeg holdt op med, for så kunne jeg ikke bestille andet. Det ville fortsætte længe efter min død.
 
20. feb 20:26 af Per
Fortsat....I min hverdag møder jeg i min kontakt med myndighederne det modsatte af Per Larsen, men det er nok, fordi jeg er en god skatteborger og samfundsstøtte.
 
20. feb 21:56 af Casper
Det understreger endnu en gang, at der er brug for et liberalt parti med politikere som tør have liberale holdninger.
 
21. feb 09:35 af Markus Lund, SUF
Læs om Søren Pind på den danske Wikipedia. Så ser I hvor skadelig den mand er for dansk politik. Han er jo direkte ekstremist med de forslag og placerer sig blot i den modsatte ende af folk som mig på venstrefløjen. På mange punkter tvivler jeg på hvorfor han er med i Venstre og ikke Konservative i stedet for. Hans retspolitik tiltaler klart mere Lene E., DF/Pia Kjærsgaard og nazisterne i DNSB end Anders Foghs.
 
 

Tilføj kommentar

Dit navn:
Kommentar:
 
 
Tilbage til forsiden

Danskerne siger ja til brugerbetaling for hjemmehjælp (10. nov 08:59)
Rohde vil have Haarder som kommissær (10. nov 08:16)
Større udgifter til administration i Løkkes storkommuner (9. nov 14:34)
Tidligere SF-borgmester i Vejle vil stemme borgerligt (9. nov 14:09)
Landsretten frikender Youtube-guldsmed (9. nov 13:22)
Retorikprofessor: Politikere er blevet bedre til at snakke udenom kritik (9. nov 12:17)
SF: Hjemrejseordning for udlændinge skal være med fortrydelsesret (9. nov 11:17)
Penge er uden betydning for kvaliteten af skolens undervisning (9. nov 10:33)
Vesselbo: DF-retorik smitter af på regeringen (9. nov 10:02)
Kvinder stemmer på mænd (9. nov 08:59)
Ernæringsforskere: Fedtskat kan sænke levealderen (9. nov 08:14)
Folketingsflertal vil forbyde tobak til vandpiben (9. nov 07:28)
Aaen: Jeg er stadig kommunist (8. nov 14:13)
Venstreborgmester kritiseres for bilreklame (8. nov 13:37)
DF sikrer millioner til bedre paskontrol (8. nov 13:02)
Samuelsen: Gratis offentlig transport i Horsens (8. nov 11:21)
Akut syge behandles af medicinstuderende (8. nov 09:58)
Klimatopmøde kan gøre kørekort 3.000 kroner dyrere (8. nov 09:35)
  Dagens klumme: Asger Aamund forestiller sig en omvendt Kolind - eller en Helle Thorning: 60% skat på Fyn, 40% alle andre steder.
 
Foto: Bax Lindhardt / Scanpix
Integrationskonsulenter tror ikke, at hjemrejsepenge vil få utilpassede indvandrere til at rejse (10. nov 07:47)
   

   
   
Indenfor 14/03/08
 
 
 

 

   
 
   
Indenfor 14/03/08